Reklama

Chcą wprowadzić zmiany w rejonie Traugutta i Narutowicza. Wyraź swoją opinię

26 maja 2015

MZDiK proponuje zmiany w organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ulic Traugutta i Narutowicza. Mają one poprawić bezpieczeństwo, ograniczyć występowanie punktów kolizyjnych i skrócić pasażerom drogę do przystanków. Ale najpierw odbędą się konsultacje w tej sprawie.

  Projekt-Traugutta-Narutowicza Konsultacje potrwają od 28 maja do 12 czerwca włącznie. Proponowane zmiany dotyczą organizacji ruchu samochodów, pieszych i rowerów. Podstawową zmianą ma być wydłużenie pasa ruchu do skrętu w lewo z ul. Narutowicza w Kościuszki - z obecnych około 30 m do około 55 m. - Bardzo często, podczas oczekiwania na zmianę świateł, nie wszystkie pojazdy mieszczą się na przeznaczonym dla nich pasie. Blokowane jest w ten sposób nawet całe sąsiednie skrzyżowanie. W tych okolicach planowane są także niewielkie korekty geometrii wysepek, aby ograniczyć liczbę punktów kolizyjnych. Ze względu na wspomniane wydłużenie pasa ruchu do skrętu w lewo w Kościuszki konieczne jest zlikwidowanie dotychczasowego przejścia dla pieszych przez ulicę Narutowicza, na zachód od Traugutta. W tym miejscu, z powodu niewielkiej odległości pomiędzy dwoma skrzyżowaniami, kierowcy bardzo często zmieniają pasy ruchu bezpośrednio przed wspomnianym przejściem, a niekiedy nawet na nim. W przypadku korka piesi są często zmuszeni wchodzić na pasy spomiędzy stojących tam pojazdów, co jest wyjątkowo niebezpieczne! - wyjaśnia rzecznik  MZDiK Dariusz Dębski. Jak zapewnia, likwidacja tego przejścia nie przyniesie znacznego pogorszenia komunikacji, ponieważ sąsiednie pasy znajdują się w odległościach około 30 i 85 m, a po wprowadzeniu zmian odstęp pomiędzy dwoma pozostawionymi przejściami będzie wynosił jedynie około 120 m. Planowane jest też obniżenie krawężników przy wszystkich przejściach dla pieszych w tym rejonie do poziomu zero. - Aby poprawić dostępność komunikacji miejskiej w Śródmieściu proponujemy jednocześnie uruchomienie nowych - postulowanych od dawna przez pasażerów - przystanków przy ul. Traugutta (w okolicach siedziby MZDiK, komisariatu policji, apteki, restauracji, banków i sklepów). Na przystankach tych stawałyby autobusy linii 5, 7, 8, 9 i 23 - tłumaczy rzecznik. W celu uniemożliwienia wjazdu samochodów na chodnik, w pobliżu planowanego przystanku po południowej stronie Traugutta planowane jest oddzielenie słupkami peronu przystankowego od pozostałej części trotuaru oraz od drogi rowerowej. Z kolei aby usprawnić ruch rowerów w centrum miasta, zaplanowano wyznaczenie ciągu rowerowego między ulicami Jaracza i Narutowicza. Umożliwi on legalny przejazd z Plant do Śródmieścia (teraz wielu rowerzystów i tak jeździ tam chodnikiem). Na trójkątnej wyspie pomiędzy ulicami Traugutta i Narutowicza planowane jest natomiast rozgałęzienie dróg dla rowerów - jedna będzie prowadziła do jezdni w kierunku ul. Piłsudskiego (gdzie dopuszczony jest przejazd na wprost z pasa ruchu przeznaczonego do skrętu w prawo). Druga pobiegnie w stronę ulicy Moniuszki, umożliwiając łatwy dojazd do ścisłego centrum miasta. W tym rejonie powstaną też oznakowane przejazdy przez ulice. Autorzy propozycji zdają sobie sprawę, że oczekiwania różnych grup uczestników ruchu (kierowców, pieszych, rowerzystów) są ze sobą sprzeczne. - Dlatego poddany konsultacjom społecznym projekt ma charakter rozwiązania kompromisowego. Zaplanowane jest usprawnienie ruchu kołowego poprzez wydłużenie obleganego pasa jezdni. To spowoduje jednak konieczność likwidacji przejścia, lecz w zamian oferujemy usunięcie barier architektonicznych, uruchomienie przystanków oraz usprawnienie ruchu rowerów - podkreśla Dębski. Szczegółowe uzasadnienie zmian znajduje się tutaj - Apelujemy o bardzo dokładne zapoznanie się z tym opisem przed oceną projektu i oddaniem głosu w konsultacjach!- prosi Dariusz Dębski. Odpowiedzialną za przeprowadzenie konsultacji (w zakresie organizacyjnym) jest Kancelaria Prezydenta - Referat Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Radomiu. Informacje o czasie trwania (w tym także o spotkaniach z mieszkańcami) i ankieta dla osób biorących udział w konsultacjach znajdują się tutaj (kat)
Tags