Reklama
Reklama

Bez tych kompetencji nie szukaj pracy w bankowości

14 marca 2021

Ścieżkę kariery zawodowej wyznaczają posiadane kompetencje. Bez nich nie ma mowy o sukcesie w jakiejkolwiek dziedzinie. Im wyżej mierzysz planując swój rozwój, tym bardzie musisz przyłożyć się do zdobywania i rozwijania kolejnych umiejętności. Zwłaszcza, gdy swoją karierę wiążesz z bankowością. Ta branża daje wiele możliwości zatrudnienia, ale jest wymagająca.

 

 

Kompetencje miękkie jako dodatek do wiedzy

Kwalifikacje zawodowe, o których mówią oferty pracy dostępne np. w serwisie internetowym Pracuj.pl nie wystarczą, by zdobyć atrakcyjną posadę. Dzisiejszy rynek wymaga od pracowników dodatkowych umiejętności. Coraz częściej niezbędne jest również ciągłe uzupełnianie zdobytej już wiedzy. Tego wymaga m.in. praca w bankowości.

Otwartość na wiedzę to kompetencja miękka, którą warto posiadać bez względu na to, z jaką branżą planuje się związać swoją przyszłość. Jako bankier będziesz potrzebować jej szczególnie. Ciągle zmieniający się rynek będzie wymaga od Ciebie nieustannej aktualizacji np. technik sprzedażowych, pogłębiania znajomości języków obcych i ciągłego podążania za zmieniającymi się przepisami prawa.

Predyspozycje bankiera

Predyspozycje to cechy, jakimi powinny charakteryzować się osoby chcące pracować w danym zawodzie. W przypadku kandydatów do pracy w bankowości są to m.in. dokładność i uczciwość. Trzeba sumiennie podejść do każdej umowy zawieranej z klientami i pamiętać przy tym również o ich interesach. Praca w bankowości to również wypełnianie raportów i sporządzanie dokumentacji. Do tego potrzebna jest umiejętność skupienia się na wykonywanym zadaniu, by zrobić to poprawnie. Nawet najmniejszy błąd może okazać się bardzo kosztownym.

Gospodarka i finanse to bardzo złożone zjawiska, bez zrozumienia których nie zrobisz kariery w bankowości. Do tego z kolei przyda się umiejętność logicznego myślenia. Cechując się dodatkowo kreatywnością, możesz wyciągać ciekawe wnioski i tworzyć pomysły, które usprawnią prace całej firmy. Łatwo będzie przekonać do nich przełożonych i współpracowników, jeśli na liście swoich kompetencji posiadasz komunikatywność. Ta przyda się również w kontaktach z klientami – łatwiej będzie zdobywać nowych i podtrzymywać kontakty z dotychczasowymi.

Tags