Biletomaty nie działają, jak trzeba. MZDiK naliczył 400 tys. zł kary

10 kwietnia 2018

Około 400 tys. zł będzie musiała zapłacić Miejskiemu Zarządowi Dróg i Komunikacji firma odpowiedzialna za funkcjonowanie biletomatów w Radomiu. R&G nie serwisowała bowiem właściwie urządzeń i MZDiK nie był  w stanie ugodowo rozwiązać problemu.

   
Moneta w szczelinie na kartę (fot. MZDiK)

Moneta w szczelinie na kartę (fot. MZDiK)

  O wystawieniu firmie not obciążających zdecydował dyrektor MZDiK. -  Kary są podyktowane opieszałością przy naprawie  maszyn oraz wielokrotnym upominaniu się o serwis biletomatów. Pośrednim powodem było także osłabienie wizerunku MZDiK, który wielokrotnie musiał tłumaczyć się z problemów wynikających z niewłaściwego serwisowania automatów do biletów - tłumaczy rzecznik MZDiK Dawid Puton. Jak dodaje, zarząd dróg usiłował zawrzeć z  R&G  kompromis i zaproponował ugodowe rozwiązanie tego palącego dla radomian problemu, ale do porozumienia nie doszło. - Podliczyliśmy należną kwotę wynikającą z umowy oraz wystawiliśmy dwie noty obciążające w wysokości około 400 tys. zł  - informuje rzecznik. Podczas jednej z sesji rady miejskiej wiceprezydent Konrad Frysztak w odpowiedzi na pytania radnych przyznał, że MZDiK ma ogromny problem z psującymi się biletomatami, nie tylko z tego powodu, że są one niszczone przez ludzi nieodpowiednio z nich korzystających. Pasażerowie (?) bowiem wrzucają do maszyn nieodpowiedniej wielkości monety i inne przedmioty, które blokują właściwe działanie automatów. Wiceprezydent zapowiedział, ze MZDiK rozpisze nowy przetarg na dostarczenie i serwisowanie biletomatów. kat, bdb
Tags