Budowa S7 na południe od Warszawy. GDDKiA wybierze kolejnego wykonawcę jednego z odcinków

22 grudnia 2020

Przetarg na zaprojektowanie i budowę trasy S7 na południe od Warszawy na odcinku od Lesznowoli do Tarczyna ogłasza mazowiecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Robi to po raz drugi, bo zerwał umowę z dotychczasowym wykonawcą.

 

 

- Do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wysłaliśmy ogłoszenie o zamówieniu, co oznacza, że postępowanie w najbliższych dniach pojawi się na platformie zakupowej GDDKiA - wyjaśnia Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka mazowieckiego oddziału w Warszawie.

Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - ZRID (w tym decyzji zamiennych), wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi. - 2 października rozwiązaliśmy umowę z firmą IDS-BUD, ponieważ po upływie 30 proc. czasu na ukończenie zadania, zrealizowała ona zaledwie 6,3 proc. prac - wyjaśnia rzeczniczka. Jak dodaje, nowy wykonawca ma zaprojektować i wybudować drugi z trzech odcinków południowego wylotu z Warszawy w ciągu S7 do Grójca, czyli fragment od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ.

Po trzy i po dwa pasy ruchu

Przypomnijmy: budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki: od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km; od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ o długości 14,8 km;
od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 o długości 7,9 km.

Trasa ekspresowa rozpocznie się na węźle Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy i skończy na istniejącej obwodnicy Grójca. Będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu. Wjazd na nową drogę będzie możliwy poprzez węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe. Ruch lokalny będzie obsługiwany poprzez budowane drogi serwisowe. Ponadto powstaną obiekty inżynierskie, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany dźwiękochłonne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Prace idą pełną parą

Na pierwszym odcinku, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola, prace idą pełną parą - zapewnia Tarnowska. Umowę podpisano w lutym 2020 roku, a roboty są już zaawansowane w 32 proc. - GDDKiA odstąpiła od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą, a obecnie kontynuuje je nowa firma - przypomina rzeczniczka. 

Budowane są nasypy, konstrukcja drogi, zbiornik retencyjny i kanalizacja deszczowa. Ponadto wykonawca prowadzi roboty związane z przebudową kolizji, jak i budową obiektów mostowych. 

Dobiega końca budowa prawie 8-kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca. 17 grudnia przełożony został ruch z dróg lokalnych na docelowe jezdnie realizowanej trasy S7. - Ta czasowa organizacja ruchu umożliwia wykonawcy dokończenie przebudowy dróg lokalnych, po których do tej pory odbywał się ruch. Zaawansowanie robót sięga 86,5 proc. Prowadzone są prace wykończeniowe. Trwa montaż osłon przeciwolśnieniowych, barier energochłonnych, ekranów, wygrodzenia trasy. Ponadto odbywa się humusowanie i umacnianie poboczy na drogach poprzecznych - opisuje Małgorzata Tarnowska.

kat

Fot. GDDKiA Warszawa

 

 

Tags