• wiadomości
  • wydarzenia
  • kultura
  • rozrywka

E-usługi wkraczają do pogotowia. To udogodnienie dla pacjenta i lekarza

30 września 2018

Już nie tradycyjnymi sposobami, a przy pomocy nowoczesnej technologii pacjenci radomskiego pogotowia będą mogli załatwić wiele spraw. Od poniedziałku, 1 października, placówka uruchamia system e-usług, m.in. rejestrację pacjentów i wydawanie dokumentacji.

 

Dyrektor pogotowia (z lewej) prezentuje prezydentowi działanie infokiosku Kowalski prezentuje

Dyrektor pogotowia (z lewej) prezentuje prezydentowi działanie infokiosku Kowalski prezentuje

 

– Wierzę, że ten system znacząco usprawni działalność pogotowia, ale przede wszystkim będzie komfortowy dla pacjentów.  Udogodnienie znakomicie wpisuje się w realizację pakietu smart city, czyli projektu opartego na nowoczesnych technologiach. Uruchamiamy system e-usług w pogotowiu, bo chcemy, żeby nasi pacjenci mieli jak najlepszą obsługę – zaznacza prezydent Radosław Witkowski.

W stacji pogotowia powstała serwerownia oraz sieć komputerowa, zakupiono nowy sprzęt komputerowy oraz oprogramowanie wspomagające zarządzanie placówką.

– Myślę, że dla mieszkańców Radomia te usługi będą miały największe znaczenie w przypadku nocnej i świątecznej opieki medycznej, bo w ciągu jednej doby po pomoc zgłasza się do stacji pogotowia około 300 osób. Dzięki uruchomieniu e-usług kolejka oczekujących na wizytę pacjentów będzie usystematyzowana. Każdy będzie wiedział, do którego gabinetu ma wejść – wyjaśnia wiceprezydent Jerzy Zawodnik.

Projekt przewidywał wdrożenie siedmiu usług: e-rejestracja, e-ratownik, e-transport, e-noworodek, e-dokumentacja, e-opinia, e-zabezpieczenie. Dotyczą one: rejestracji pacjentów, którzy zgłaszają się po pomoc w ramach nocnej i świątecznej opieki medycznej, a także udostępniania dokumentacji medycznej, zamawiania transportów medycznych czy zabezpieczania imprez masowych.

W poczekalni budynku pogotowia stanęły infokioski. – Przed wejściem do gabinetu pacjent będzie mógł się tu zarejestrować, wystarczy, że poda swój numer PESEL. Wówczas system sprawdzi, czy jest ubezpieczony w Narodowym Funduszu Zdrowia. Te informacje będą automatycznie przekazywane do gabinetu lekarza lub pielęgniarki. Jeżeli pacjent był już u nas wcześniej zarejestrowany i figuruje w naszej bazie danych, wówczas te dane będą wyświetlone na ekranie monitora łącznie z historią choroby. Lekarz również będzie miał obraz dotychczasowej historii jego choroby. Wszystkie czynności w gabinecie, w tym wydruk recept, skierowań do poradni, zwolnień lekarskich łącznie z przesłaniem ich do ZUS, będą mogły być wykonywane dużo sprawniej – tłumaczy Piotr Kowalski, dyrektor Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego.

Realizacja projektu kosztowała ponad 6,4 mln zł, z czego dofinansowanie z funduszy unijnych to ponad 5,1 mln zł.

Źródło: UM Radom

Tags

Dodaj komentarz