Reklama
Reklama

Kontrole ITD. Za dużo ładunku i wywrotki bez plandeki

10 stycznia 2020

Sześć przeciążonych pojazdów zatrzymali inspektorzy MITD podczas porannej akcji na ulicach Radomia. Kierowcy dwóch wywrotek nie zabezpieczyli plandeką przewożonego piasku i suchego betonu. Jedno z aut dostawczych nie miało także ważnego przeglądu technicznego.

  Waga_09.01.2020_Nr1   Wczoraj inspektorzy patrolując ulice Radomia zwracali szczególną uwagę na pojazdy ciężarowe i dostawcze, które przewożą za dużo ładunku lub jest on niewłaściwie zabezpieczony. Na wagę skierowali w sumie 8 samochodów (2 ciężarowe i 6 dostawczych). Niechlubnymi rekordzistami byli kierowcy busów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony – przewozili znaczny nadmiar towarów: drewna, napojów i materiałów budowlanych. Najcięższy z zatrzymanych samochodów dostawczych ważył z ładunkiem aż 7,5 tony, czyli o 4 tony za dużo. Pozostali ważyli niewiele mniej: 7 ton, 6,4 tony i 5 ton. Oprócz tego, najcięższy ze skontrolowanych busów nie miał ważnego przeglądu technicznego, co skutkowało zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Za przekroczenie dozwolonej ładowności kierowców dostawczaków ukarano mandatami od 100 do 500 zł. Mogli odjechać z miejsca kontroli dopiero po przeładowaniu nadmiaru towarów na inne pojazdy. W kilku przypadkach przewoźnicy podstawili w tym celu ciężarówki. Z kolei spośród dwóch zatrzymanych wywrotek tylko jedna przewoziła blisko o pół tony za dużo suchego betonu. Oprócz tego dopuszczalny nacisk podwójnej osi napędowej został przekroczony o 1,7 tony. W tym przypadku 500-złotowa kara grozi przewoźnikowi w toczącym się postępowaniu administracyjnym. Druga wywrotka z piaskiem miała właściwy tonaż. Jednak kierowcy obu ciężarówek odjechali z punktu kontrolnego ITD ze 150-złotowymi mandatami. Obydwaj nie zabezpieczyli przewożonego ładunku sypkiego plandeką. kat Fot. WITD Radom
Tags