Reklama
Reklama

Lotnisko w Radomiu. PPL podpisał umowę na przedłużenie pasa startowego

8 lipca 2019

Firma Max Bögl Polska i Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze podpisały dzisiaj w Radomiu umowę na wydłużenie drogi startowej na lotnisku na Sadkowie. Wykonawca dostanie za to 146,7 mln zł. Nowy, dłuższy o 500 m pas ma być gotowy w sierpniu 2020 roku.

 
W uroczystym podpisaniu umowy uczestniczyli także parlamentarzyści PiS

W uroczystym podpisaniu umowy uczestniczyli także parlamentarzyści PiS (Fot. Materiały  prasowe/PPL)

  Prezes PPL jest spokojny o terminy. - Nie może się nie udać. Pamiętajmy, że jest to kwestia ściśle związana z przepustowością lotniska Chopina i możliwością zbudowania ruchu przesiadkowego na lotnisku w Warszawie. A to oznacza, ze bardzo szybko potrzebujemy lotniska komplementarnego, które będzie w stanie przejąć ruch czarterowy i niskokosztowy - mówi Mariusz Szpikowski. Szef PPL-u nie chce na razie zdradzić, który operator turystyczny - poza ITAK-ą, z którą PPL podpisał już list intencyjny, jest zainteresowany lataniem z Radomia. - Mogę jedynie zapewnić, że konsekwentnie realizujemy strategię handlowa. Pamiętajmy, że mówimy o ścisłym powiązaniu ze strategią handlowa lotniska Chopina. Będziemy informować w swoim czasie, nie chcę dzisiaj niczego uprzedzać, bo mamy wystarczająco dużo sceptyków i wole sprawiać im prezenty w postaci istniejących już faktów - tłumaczy Mariusz Szpikowski. PPL zakłada, że w okolicach roku 2020 powstanie siatka połączeń czarterowych z Radomia na lato 21 roku. Siatka linie niskokosztowych i regularnych będzie gotowa na pół roku przed sezonem. Zakończenie samej budowy lotniska nadal przewidywane jest na listopad 20 roku. - W tej chwili zastanawiamy się, jak będziemy uruchamiać port lotniczy; musimy pamiętać, że sezon krytyczny dla lotniska to jest zawsze sezon letni. Przed sezonem letnim chcemy udowodnić przede wszystkim, że to lotnisko działa, jest gotowe do przyjęcia takiego ruchu, a więc w sezonie zimowym nie przewidujemy stąd wielu połączeń. Będą jedynie połączenia niskokosztowe - wyjaśnia prezes PPL. Wykonawca pasa startowego planuje w tym roku wykonać część podbudów, a finalnie nawierzchnia betonowa będzie kładziona na wiosnę przyszłego roku. Max Bögl Polska zmodernizuje również istniejącą na Sadkowie drogę startową. - Już we wrześniu na lotnisku będzie widoczna nasza wytwórnia mas betonowych - mówi Falk Rohmberger z Max Bögl Polska. Niemiecka firma wykonywała podobne roboty na wielu lotniskach w Polsce ,m.in. w Rzeszowie, Krakowie, Wrocławiu. - Zamawiający byli z nas zadowoleni, zawsze dotrzymujemy terminów - zapewnia członek zarządu spółki. Poza robotami przy pasie startowym PPL planuje również m.in. budowę nowego terminala pasażerskiego. W tej chwili trwa jego projektowanie, w końcu roku ma być ogłoszony przetarg na realizację. bdb
Tags