Modernizacja linii kolejowej. Drugi tor z Warki do Radomia będzie gotowy dopiero w 2021 roku

27 września 2019

W październiku pociągi na trasie Warszawa Radom pomiędzy Czachówkiem Południowym a Warką pojadą nowym torem. PKP PLK prowadzą prace przy budowie mostu nad Pilicą. W kolejnej fazie modernizacji linii kolejowej roboty skoncentrują się na drugim torze. Ten między Warka a Radomiem będzie gotowy dopiero w połowie 2021 roku.

  mostpilica   - Po nowym torze pomiędzy Czachówkiem a Warką, ponad 20-kilometrowym odcinkiem pociągi pojadą po 20 października. Obecnie na wysokości ponad 5 m rozwieszana i regulowana jest sieć trakcyjna - informuj Karol Jakubowski z PKP PLK. Na stacjach w Warce i Chynowie oraz na przystankach Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice gotowe są konstrukcje nowych peronów. W październiku zamontowane zostaną gabloty informacyjne, oświetlenie, ławki i oznakowanie. - Wszystkie obiekty są wyższe, dzięki czemu łatwiej będzie wsiąść do pociągów. Równa, antypoślizgowa nawierzchnia ze ścieżkami naprowadzającymi ułatwi poruszanie się po peronie osobom niedowidzącym - opisuje Jakubowski. Przypomina, że przebudowa odcinka Czachówek Południowy – Warka to m.in.: modernizacja dwóch torów i sieci trakcyjnej na odcinku 20 km, wymiana 36 rozjazdów, zwiększenie bezpieczeństwa na 12 przejazdach kolejowo-drogowych. Inwestycja pomiędzy Czachówkiem a Warką o wartości 216 mln zł jest w 85 proc. współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Kolejarze zapewniają, że roboty zakończą się w połowie 2020 roku. Nowy most kolejowy nad Pilicą Nad Pilicą wybudowany został nowy, 200-metrowy most kolejowy. - Do jego powstania wykorzystano 185 ton stali i 750 ton betonu. Teraz obiekt jest malowany i wzmacniane są filary. Trwają przygotowania do układania toru. Nowa konstrukcja będzie ważyła 2400 t. Do końca września zakończą się prace przy rozbiórce drugiej starej konstrukcji. Przeprawa kolejowa nad Pilicą po modernizacji będzie dwutorowa. Nowe 3-przęsłowe konstrukcje będą dostosowane do przejazdu cięższych składów i prędkości 160 km/h - zaznacza Jakubowski. Z kolei na 40-kilometrowym odcinku między Warką a Radomiem zdjęto całą sieć trakcyjną. Trwa demontaż słupów trakcyjnych i fundamentów. Jednocześnie wykonawca przygotowuje się do budowy nowych elementów oraz nasypów. - W Dobieszynie, Strzyżynie, Grabowie i Kruszynie rozpoczęły się rozbiórki starych peronów. Pracuje ciężki sprzęt oraz wywożony jest stary materiał spod toru. Miedzy Strzyżyną a Radomiem tor jest dodatkowo wzmacniany. Specjalne maszyny – palownice, na około 20-kilometrowym odcinku muszą wbić ponad 50 tys. pali - wymienia Karol Jakubowski. Do Radomia szybciej dopiero w 2021 roku Przebudowa odcinka Warka – Radom to  modernizacja 42-kilometrowego torów wraz z dobudową drugiego toru,  przebudowa stacji Dobieszyn i przystanków: Grabów, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów, budowa trzech nowych przystanków w Radomiu: Stara Wola, ul. Żółkiewskiego i ul. Kozienicka, wymiana 21 rozjazdów, zwiększenie bezpieczeństwa na 19 przejazdach kolejowo-drogowych; Wartość przebudowy Warka – Radom to 429 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Zakończenie prac planowane jest w połowie 2021 roku. 1 września, wraz z rozpoczęciem prac na odcinku Warka – Strzyżyna, wprowadzono zmiany w komunikacji. Pociągi z Warszawy kursują tylko do Warki. Na jednotorowym odcinku Warka – Radom za pociągi jeżdżą autobusy. Po zakończeniu przebudowy trasy z Warszawy do Radomia i uzyskaniu właściwych dokumentów, skróci się czas podróży. - Najszybsze pociągi pojadą z prędkością 160 km/h - zapewniają kolejarze. kat, bdb Fot. PKP PLK    
Tags