Reklama
Reklama

Pociągiem z Radomia do Warszawy bez komunikacji zastępczej. I szybciej

27 czerwca 2021

Od jutra, 28 czerwca z Warszawy do Radomia pojedziemy pociągiem bez zastępczej komunikacji autobusowej. Pociągi ze stolicy dojadą bezpośrednio do stacji Radom. Na razie od Lesiowa po jednym torze, a od września – już po dwóch.

 

Pociąg Kolei Mazowieckich na stacji Warka (fot. KM Warszawa)

 

Między stolicą a Radomiem będzie kursowało 21 par pociągów. Najszybszy, IC Sienkiewicz pokona trasę w 76 minut, a KM Radomiak w 81 minut. Do Lesiowa składy będą kursować dwoma torami. Od Lesiowa do Radomia jednym torem. We wrześniu cała linia będzie dwutorowa.

Na swoją trasę wróci także przyspieszony pociąg „Radomiak”, który odjedzie ze Skarżyska Kamiennej o godz. 5.10, z Radomia o 5.51 i do Warszawy Zachodniej dotrze o godz. 7.16. W drogę powrotną będzie wyruszał ze stacji  Warszawa Wschodnia o godz. 16.21 i do Radomia dojedzie o godz. 17.58 (19.04 w Skarżysku Kamiennej).

- Uruchamiamy także nowe połączenie przyśpieszone, zastawione z klimatyzowanych wagonów piętrowych, które umożliwi wygodny dojazd do Warszawy przed godz. 7 rano i powrót po 15 do Radomia i Skarżyska Kamiennej – zapowiada Dariusz Gajda z Kolei Mazowieckich.

Nowy pociąg przyśpieszony będzie wyruszał ze Skarżyska Kamiennej o godz. 4.15 (Radom o 4.59), a do Warszawy Zachodniej przyjedzie o godz. 6.19. W podróż powrotną pojedzie o 15.23 ze stacji Warszawa Główna. Do Radomia dotrze o godz. 16.50, a do Skarżyska Kamiennej o godz. 17.34.

Nowe przystanki, wiaty, oświetlenie

Od Czachówka do Radomia zmodernizowano 10 przystanków i trzy stacje. Perony dostosowane są do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się.

Podróżni będą mogli korzystać m.in. z nowego przystanku Radom Stara Wola. Dostępność dla wszystkich pasażerów umożliwi pochylnia. Przygotowane są wiaty, oświetlenie, oznakowanie oraz gabloty informacyjne. Kolejne dwa nowe przystanki Radom Gołębiów i Radom Północny będą gotowe we wrześniu.

– PKP Polskie Linie Kolejowe kończą prace na ostatnim odcinku linii z Warszawy do Radomia. Inwestycja, realizowana z wykorzystaniem środków unijnych, to m.in. likwidacja wąskiego gardła na sieci kolejowej. Kompleksowe prace we wszystkich branżach zapewnią na kolejne lata atrakcyjne przejazdy koleją ze stolicy na południe Mazowsza – podkreśla Arnold Bresch z zarządu PKP PLK.

Pociągi pojadą szybciej

Cały czas na ul. Kozienickiej w Radomiu trwa budowa nowego wiaduktu drogowego. Kontynuowane są też prace przy budowie przystanku i torów. Gotowy jest wiadukt na ul. Gołębiowskiej, obok którego powstaje nowy przystanek. Wykonawca udostępnił podróżnym przejście pod obiektem. Pod wiaduktem kolejowym na ulicy Energetyków odbywa się już ruch drogowy.

Jak zapewniaj Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK, po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy.

Wartość projektów związanych z przebudową odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.

kat, bdb

Tags