Kto będzie woził pasażerów „trójką”, „ósemką” i „osiemnastką”?

23 marca 2015

MZDIK ogłosił przetarg na obsługę linii autobusowych 3, 8 i 13. To jedno z naszych największych i najważniejszych tegorocznych zamówień firmy. Zainteresowani mogą składać oferty przez najbliższe półtora miesiąca.

110914_autobusy_4 Ogłoszenie dotyczy linii autobusowych, których obsługa może odbywać się na obecnych zasadach nie dłużej niż do końca 2016 r. - Kluczowe znaczenie ma sposób wyłonienia operatora oraz data zawarcia umowy z organizatorem rynku przewozów pasażerskich. Umowy z operatorami zawarte w trybie bezprzetargowym przed 2008 r. według przepisów automatycznie wygasną 31 grudnia 2016 roku. Taki przypadek ma miejsce właśnie w Radomiu - wyjaśnia rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Przypomnijmy: firma ITS Michalczewski jeszcze w 1994 r. podpisał z ówczesnym Zarządem Transportu Miejskiego umowę na obsługę linii 3, 8 i 13. W styczniu 2014 ITS wypowiedziała tę umowę. - Zgodnie z Ustawą o publicznym transporcie zbiorowym opublikowaliśmy wówczas dwa ogłoszenia: jedno o zamiarze udzielenia zamówienia na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego i wyłonienie nowego operatora w przetargu, zaś drugie - w przypadku, gdyby nie udało się rozstrzygnąć postępowania - o zamiarze powierzenia wozokilometrów podmiotowi wewnętrznemu, z zachowaniem warunków przewidzianych prawnie. Ponieważ minęło 12 miesięcy od publikacji ogłoszeń w tej sprawie, ogłosiliśmy przetarg nieograniczony - dodaje rzecznik. Zamówienie obejmuje świadczenie przez wykonawcę usług przewozowych w komunikacji miejskiej Radomia przez dziesięć lat. - Przewidujemy, że autobusy operatora będą musiały rocznie wykonać około 1 mln 368 tys. wozokilometrów, a w całym okresie trwania umowy - łącznie około 13 mln wozokilometrów (z zastrzeżeniem, że wartość ta może zmniejszyć się lub zwiększyć maksymalnie o 10 procent wskutek korekt tras linii i rozkładów jazdy, w wyniku objazdów w czasie modernizacji dróg lub z innych przyczyn). - tłumaczy Dębski. Linie 3, 8 i 13 maja być obsługiwane 24 autobusami, które nowy operator kupi we własnym zakresie albo zapewni sobie możliwość używania takich pojazdów zawierając odpowiednie umowy cywilnoprawne. Muszą to być autobusy nie krótsze niż 11,5-m z co najmniej 80 miejscami siedzącymi i stojącymi. Przynajmniej połowa autobusów powinna być zasilana sprężonym gazem CNG lub gazem ,bądź powinna mieć napęd hybrydowy czy elektryczny. Wszystkie pojazdy muszą być niskopodłogowe, z rampami umożliwiającymi przewóz osób na wózkach inwalidzkich, wyposażone w klimatyzację, kamery monitoringu, a także w kasowniki, tablice, komputery pokładowe i inne urządzenia wchodzące w skład Systemu Karty Miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Kolorystyka zewnętrzna nadwozia musi być zgodna z barwami obowiązującymi w radomskiej komunikacji miejskiej. Na oferty od operatorów zainteresowanych zamówieniem MZDiK czeka do 29 kwietnia. - Przy ocenie złożonych ofert będziemy brali pod uwagę nie tylko ich wartość, ale także rok produkcji autobusów. Nowy operator będzie musiał rozpocząć obsługę linii 3, 8 i 13 w ciągu pół roku od dnia podpisania umowy - tłumaczy rzecznik MZDiK. (kat)    
Tags
Reklama