• wiadomości
  • wydarzenia
  • kultura
  • rozrywka

Budowa trasy N-S. Najpierw będzie gotowe rondo u zbiegu Żeromskiego i Szklanej

22 listopada 2018

Prace przy budowie odcinka trasy N-S w Śródmieściu są mocno zaawansowane. – Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym u zbiegu ulic Żeromskiego i Szklanej zostanie otwarte zaraz po tym, gdy będzie możliwość ułożenia na nim masy bitumicznej – zapowiada Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji

 

Trasa-NS-centr-26

.

Na niektórych fragmentach nowej jezdni zostały już ułożone krawężniki oraz pierwsze warstwy nawierzchni bitumicznej.

Po ukończeniu rozbiórek budynków kolidujących z przebiegiem pierwszego odcinka trasy N-S budowlańcy przystąpili do prac związanych z układaniem instalacji podziemnych. Skończyły się już roboty związane z siecią centralnego ogrzewania oraz kanalizacją sanitarną. Na ukończeniu jest kanalizacja deszczowa. Intensywnie pracują też ekipy energetyczne – wzdłuż całego odcinka trasy N-S stawiają m.in. nowe słupy oświetleniowe.

Tam, gdzie wszystkie prace podziemne zostały już zakończone, drogowcy przystąpili do budowy konstrukcji jezdni. W wielu miejscach jest już nie tylko podbudowa z kruszywa, lecz także krawężniki i pierwsze warstwy asfaltu. Wykonawca inwestycji koncentruje się przede wszystkim na robotach przy rondzie obok wiaduktu na ul. Żeromskiego. Powstają tam wloty ulic Szklanej i Siennej. Nowe skrzyżowanie z ruchem okrężnym zostanie otwarte zaraz po tym, gdy będzie możliwość ułożenia na nim masy bitumicznej.

Aby kontynuować budowę węzła drogowego u zbiegu z ul. Słowackiego konieczne jest zlikwidowanie przejścia podziemnego dla pieszych pod torami kolejowymi. Zgodnie z projektem, piesi i rowerzyści będą mogli poruszać się po południowo-zachodniej stronie wiaduktu. Już wkrótce drogowcy wydzielą pas dla nich za pomocą betonowych barier (przygotowano je pod tym obiektem). Nad torami będą zamontowane wymagane przepisami ekrany przeciwporażeniowe. Później wykonawca przystąpi do budowy nasypów, które połączą trasę N-S z ulicą Słowackiego.

Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Inżynieria Rzeszów i Budromost-Starachowice. Mają one potrwać do czerwca 2019 roku. Koszt inwestycji to ok. 34,5 mln zł, 11,5 mln zł pochodzi z subwencji drogowej.

Źródło: MZDiK, fot. MZDiK

Tags

Dodaj komentarz