Kierowcy nie sprzedają biletów w autobusach. MZDiK proponuje, by tak zostało

24 maja 2023

Z powodu pandemii nie można było, przede wszystkim ze względu na ograniczenia covidowe, kupić w radomskich autobusach komunikacji miejskiej biletu na przejazd. Mimo zniesienia najwyższego stanu zagrożenia, tak jest do dzisiaj. I MZDiK chce, by nadal pozostało. Ostatecznie zadecydują radni.

 

Na 19 przystankach znajdują się biletomaty

 

Na najbliższą (29 maja) sesję rady miejskiej trafia projekt uchwały w tej sprawie. Jak wynika z uzasadnienia, autorzy uważają, że taka sprzedaż nie jest konieczna, bo "MZDiK przygotował szereg możliwości zakupu biletu zaczynając od czterech punktów firmowych poprzez punkty partnerskie, stronę
internetową, automaty biletowe czy aplikacje mobilne" - czytamy w uzasadnieniu. I dalej: "(...) ponadto bilety papierowe są do nabycia także w kioskach z prasą i w wielu innych punktach handlowych w Radomiu oraz w przyległych gminach obsługiwanych przez komunikację miejską w Radomiu".

Pięć aplikacji i biletomaty

Jak wynika z uzasadnienia do projektu uchwały, MZDiK spełniając oczekiwania pasażerów "umożliwił zakup biletu zarówno jednorazowego, jak i jednogodzinnego czy dobowego poprzez pięć dostępnych aplikacji (moBILET, mPay, SkyCash, zbiletem, GoPay), które każdy może zainstalować w swoim
telefonie komórkowym. Jednocześnie przez całą dobę 7 dni w tygodniu do dyspozycji pasażerów jest także 19 biletomatów oferujących całą dostępną gamę biletów".

Zdaniem projektodawcy, wycofanie ze sprzedaży biletów specjalnych jednorazowych sprzedawanych przez kierowców "wpłynie korzystnie na komfort jazdy pasażerów".

bdb

Tags