Fot. Zdjęcie ilustracyjne
Wartość tegorocznych prac to 42 mln zł. Łącznie na poprawę trasy PLK przeznaczą prawie 100 mln zł.
W 2017 roku prace linii Radzice - Radom prowadzone były na odcinku Radzice – Drzewica oraz Przysucha – Radom Krychnowice. - W ramach inwestycji przebudowano 36 km toru i wymieniono 16 rozjazdów. Na 22 przejazdach kolejowo-drogowych wymieniono nawierzchnię, a na trzech zainstalowano nowe urządzenia sygnalizacyjne, które dodatkowo zwiększają poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Na odcinku Wolanów - Radom Krychnowice wymieniona została sieć trakcyjna na jednym torze. Efektem prac są szybsze i sprawniejsze przejazdy pociągów z prędkością 120 km/h - zapewnia Karol Jakubowski z PKP PLK.
W 2016 roku zakończony został pierwszy etap przebudowy Radzice – Radom na odcinkach Radom – Radom Krychnowice- Wolanów i Radzice – Radzice. Wartość prac to 28 mln zł.
W 2018 roku PKP PLK wyremontują ostatni odcinek toru między Drzewicą a Przysuchą. - Prace obejmą wymianę prawie 14 km torów, przebudowę 8 przejazdów kolejowo-drogowych. Na trzech z nich zainstalowane będą nowe urządzenia sygnalizacyjne. Na przebudowę ostatniego odcinka przewidziano około 29 mln zł - dodaje Jakubowski.
Dzięki inwestycji PLK całej trasie między Radomiem a Radzicami pociągi będą mogły jeździć z 120 km/h oraz wzrośnie poziom bezpieczeństwa.
Inwestycja na linii Radzice – Radom jest finansowana ze środków budżetowych. Łącznie na przebudowę tej trasy PKP Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły prawie 100 mln zł.
kat