• wiadomości
  • wydarzenia
  • kultura
  • rozrywka

Nowe wiaty na przystankach zastępują wysłużone, na kolejnych pojawiają się po raz pierwszy

24 listopada 2016

Dziewięć nowych wiat przystankowych stanie do końca listopada przy kilku radomskich ulicach. Część z nich zastąpi najstarsze zadaszenia, a kilka pojawi się tam, gdzie były dotychczas tylko słupki. Montaż nowych wiat już się zaczął. Pierwsza stanęła na Gołębiowie II.

 
Wita przy ul. Sempołowskiej

Przy Sempołowskiej nie było dotychczas wiaty

  Nowe wiaty zastąpią trzy wysłużone aluminiowe zadaszenia, zwane potocznie "warszawskimi” (ze względu na to, że model ten był pierwotnie produkowany specjalnie dla stolicy i stawiany przy nowo otwieranej Trasie Łazienkowskiej). Taka zamiana starszych na nowsze nastąpi na przystankach Os. Gołębiów II/Sempołowskiej 01 (w kierunku ronda Urbanowicza i ul. Paderewskiego), 11 Listopada/Starowolska 01 (obok budynku Urzędu Dozoru Technicznego) i Główna/Krucza 03 (po stronie szkoły). Dwie wiaty "warszawskie", które nadają się jeszcze do dalszej eksploatacji przeniesiono już na przystanki Wojska Polskiego/Ogrodnicza (NŻ) 04 i Energetyków/Nowa Wola Gołębiowska 07. Jak informuje MZDiK zakupionymi jesienią tego roku nowymi zadaszeniami zastąpione zostaną także dwie wiaty, które nie należały do miasta, ale do firmy Ruch. Uszkodzone konstrukcje znikną dzięki temu z przystanków Os. Gołębiów II/Paderewskiego 02 (na pętli końcowej linii 11) i Lekarska/Szpital 02 (przed skrzyżowaniem z Tochtermana). W pozostałych czterech lokalizacjach wiaty staną tam, gdzie do tej pory były tylko słupki. Stanie się tak na przystankach Chrobrego/Kusocińskiego 03 (w pobliżu pawilonów handlowych, w kierunku Galerii Słonecznej), Kosowska/Sucha 02 i Kosowska/Krasickiego 04 (w obydwu przypadkach w stronę Maratońskiej) oraz Os. Wośniki 02 (w kierunku szkoły - korzysta z niego dużo dzieci). Koszt dziewięciu zadaszeń to ponad 43 tys. zł. Jednocześnie MZDiK podkreśla, że nie w każdym miejscu, gdzie pasażerowie wnioskują o ustawienie wiat, jest to jednak możliwe. Przeszkodą są m.in. przebiegające pod ziemią instalacje (np. gazowe) albo też zbyt wąskie chodniki, żeby mogło się na nich zmieścić zadaszenie (przylegające do tych trotuarów tereny często są własnością prywatną). kat Fot. MZDiK
Tags

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *