Ścieżka rowerowa wzdłuż Limanowskiego gotowa. Kolejne wkrótce

22 września 2022

Można korzystać już z nowej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Limanowskiego, na prawie 400-metrowym odcinku od ronda Kisielewskiego do Wałowej. Była to kolejna inwestycja zrealizowana w ramach Budżetu Obywatelskiego. Projekt został zgłoszony przez Bractwo Rowerowe.

 

fot. Anna Wróblewska/UM Radom

 

Pomiędzy rondem Kisielewskiego a ulicą Wałową powstała asfaltowa trasa dla rowerów o szerokości dwóch metrów. Obok niej jest nowy chodnik z betonowej kostki, również dwumetrowej szerokości. Na odcinku wzdłuż stacji paliw powstał ciąg pieszo-rowerowy. Podobne prace zostały wykonane również po zachodniej stronie ulicy Limanowskiego między rondem a wjazdem do Zespołu Szkół Technicznych.

W ramach zadania sygnalizacja świetlna na ulicy Wałowej została dostosowana do ruchu rowerowego. Wyznaczono w tym miejscu oznakowany przejazd przez jezdnię, a nieco dalej powstała „zawrotka”, która umożliwia rowerzystom bezpieczne ustawienie się przed światłami na jezdni.

Inwestycja kosztowała około 604 tys. zł. Jej wykonawcą była firma Pawlo-Bruk z Wilcznej koło Skaryszewa.

Pod koniec sierpnia została oddana do użytku droga rowerowa wzdłuż ulicy Beliny-Prażmowskiego (od ronda Mikołajczyka do ulicy Traugutta), a wkrótce zakończą się roboty wzdłuż ulicy 11 Listopada (między ulicami Zbrowskiego a 11 Listopada).

Co do zasady - dobrze

- Naszym celem jest udrożnienie ciągu obwodowego łączącego śródmieście z Gołębiowem i przyszłą trasą do Jedlni-Letnisko. Dzięki Budżetowi Obywatelskiemu doprowadziliśmy już do budowy dróg dla rowerów na ulicy Kozienickiej, Struga, 11 Listopada i Szarych Szeregów. W przyszłym roku, również z Budżetu Obywatelskiego, ma powstać odcinek od ul. Wałowej do drogi dla rowerów w Starym Ogrodzie - informuje Sebastian Pawłowski z Bractwa Rowerowego.

Pawłowski podkreśla, że obecnie oddawany odcinek co do zasady jest dobrze zaprojektowany, większość uwag  Bractwa została uwzględniona: jest zarówno łącznik do Zespołu Szkół Technicznych, są bezkrawężnikowe połączenia z jezdniami. -  Niestety w niechlubnym stylu powróciła kostka betonowa na fragmencie trasy. Nie usunięto również pylonu z cenami paliw, który od kilkunastu lat stoi nielegalnie na terenie miejskim przez co na pewnym odcinku trzeba było zawęzić szerokość ciągu - ocenia przedstawiciel Bractwa Rowerowego.

kat, bdb

 

 

Tags