Senator Skurkiewicz: MON przychylne inwestycjom na lotnisku

15 stycznia 2015
Przedłużenie pasa startowego oraz budowa nowej wieży kontroli lotów - w te inwestycje wierzy i o nie zabiega senator Wojciech Skurkiewicz (PiS). Niestety w szybką kolej Radom - Warszawa do 2020 roku już nie wierzy i krytykuje plan zamknięcia tunelu.


 
Senator Skurkiewicz lobbuje na rzecz lotniska- W sprawie możliwości inwestycji na wojskowym lotnisku już się spotkałem z wicepremierem, ministrem obrony narodowej Tomaszem Siemoniakiem i było to owocne spotkanie – cieszy się senator  Skurkiewicz.
 
Owocami mają być pieniądze na przedłużenie pasa na lotnisku oraz kolejne miliony na nową wieżę kontroli lotów. - Ja i pan prezydent Witkowski ponownie spotkamy się z ministrem, by omówić szczegóły. To pilne i ważne, bo lotnisko wojskowe jest w mojej ocenie niedoinwestowane. Już Air Show pokazało, że potrzebuje inwestycji. Modernizację wojskowego lotniska trzeba tak przeprowadzić, aby już więcej nie było dyskusji, czy jest przygotowane, czy nie  - podkreśla senator. Rozmowy mają sie odbyć w lutym.
 
Senator nie podaje, ile pieniędzy potrzeba na te inwestycje. - Przedłużenie pasa o 500 m (aby miał 2,5 km) może kosztować ok. 40 – 50  mln zł, ale na pewbo potrzeba większych sum. Prace mogą się rozpocząć i zakończyć jeszcze w tym roku. Budowa wieży może trwać dłużej. Z tej infrastruktury korzystałby także Port Lotniczy Radom – przyznaje senator.  Twieredzi, że MON jest przychylne inwestycjom.
 
W grudniu senator interweniował w sprawie przebudowy linii kolejowej Radom – Warszawa. Z ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju otrzymał informację, że na przełomie 2017/2018 roku „planowane jest uzyskanie pozwoleń na budowę odcinka Warka – Radom.  – Jestem pełen obaw, czy termin oddania całej linii do roku 2020 będzie dotrzymany - mówi Wojciech Skurkiewicz. Jest także zaskoczony planem zamknięcia tunelu na radomskim dworcu. - Wiemy, jakie były perypetie samego remontu budynku dworca. Nie wyobrażam sobie, jak wiele tysięcy radomian z Ustronia będzie pokonywać dłuższą drogę, by dojść do miasta. PKP powinno inwestycję przygotować odpowiednio. Apeluję do inwestora, władz miasta: nie może być tak, że przez rok, czy dwa to przejście zostanie całkowicie zamknięte! - oburza się senator Skurkiewicz.

(raa)

 

O zamknięciu tunelu pisaliśmy tutaj