Wykorzystaj dobrze czas rozmowy o pracę

6 kwietnia 2021

Rozmowa kwalifikacyjna trwa od kilku do kilkudziesięciu minut, w zależności od stanowiska, na które prowadzony jest nabór. W tym czasie musisz przekonać rekrutera, że jesteś osobą stworzoną do danej pracy. Nie zrobisz tego bez wcześniejszego przygotowania się. Zadbaj o nie i dobrze wykorzystaj cza, jaki dostaniesz na rozmowie kwalifikacyjnej.


 

 

 

Rozmowa o pracę – ważny moment rekrutacji

Rozmowa kwalifikacyjna jest jednym z kluczowych momentów w procesie rekrutacji pracownika. Pamiętaj o tym odpowiadając na oferty pracy znalezione np. w serwisie internetowym Pracuj.pl. O ile informacje zawarte w CV będziesz mógł uzupełnić i rozwinąć podczas spotkania, o tyle po zakończeniu rozmowy raczej nie licz na okazję do nadrobienia niedociągnięć.

Im bardziej oferowana praca odpowiada Twoim potrzebom i oczekiwaniom, tym więcej czasu poświęć na przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej. Te zacznij zanim jeszcze dostaniesz zaproszenie na spotkanie. Im więcej czasu będziesz miał na trening, tym pewniej poczujesz się stojąc oko w oko z rekruterem.

Przyjrzyj się firmie i sobie

Ogromnym atutem podczas rozmowy o pracę będzie znajomość firmy, z którą planujesz związać się zawodowo. Jeszcze lepiej, gdy orientujesz się w specyfice jej funkcjonowania i potrafisz wpleść siebie w jej strukturę. Chodzi tu o to, by przemyśleć, w jaki sposób w nowej pracy wykorzystasz swoje kompetencje. Rekruterowi nie wystarczy, że jednym tchem wymienisz swoje umiejętności. On oczekuje konkretów. Mów więc o dotychczasowych doświadczeniach z poprzedniej pracy, sukcesach i sytuacjach, w jakich skorzystałeś z danej kompetencji.

Nie fantazjuj na temat swoich osiągnięć. Jedno dodatkowe pytanie może szybko pokazać, że mijasz się z prawdą lub nie do końca orientujesz się w temacie, o którym opowiadasz. A to nie wróży nic dobrego.

Zadbaj o profesjonalny wizerunek

Na rozmowie kwalifikacyjnej zaprezentuj się, jak profesjonalista. Zadbaj o schludny wygląd i higienę. Okaż swoim strojem szacunek dla drugiej osoby. Uważaj przy tym, aby nie przesadzić. Zbytnia elegancja nie zostanie dobrze odebrana. Podobnie jak codzienna nonszalancja. Zwłaszcza, gdy ubiegasz się o reprezentacyjne stanowiska, a do Twoich obowiązków będą należały kontakty z ludźmi spoza firmy.

Tags