E-usługi wkraczają do pogotowia ratunkowego. Skorzystają pacjenci

6 czerwca 2016

Już niebawem w Radomiu nie powinniśmy się denerwować czekając na przyjęcie przez lekarza pogotowia ratunkowego. Miejsce w kolejce wskaże nam elektroniczny system. Do ambulatorium wkracza bowiem informatyzacja.

  070115pogotowie   Radomska Stacja Pogotowia Ratunkowego dostała z regionalnego programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014- 20 około 6,5 mln zł na uruchomienie e-usług. Unijne pieniądze zostaną przeznaczone nie tylko na sprzęt, ale i oprogramowanie, które sprawi, że pacjenci będą mogli wiele spraw załatwić droga elektroniczną. - Pacjent, który przyjdzie do naszego ambulatorium wpisze w specjalnym kiosku swoje dane osobowe, a te automatycznie zostaną zweryfikowane - czy jest ubezpieczony, czy nie. Następnie poprzez informację na wyświetlaczu będzie kierowany do konkretnego gabinetu lekarskiego lub pielęgniarskiego. Tam będą już wszystkie potrzebne informacje, łącznie z historią choroby, jeśli ktoś już wcześniej korzystał z naszych porad - podaje przykład dyrektor radomskiego pogotowia dr Piotr Kowalski. Jak dodaje, w ten sam sposób będą wystawiane recepty i zwolnienia lekarskie, które od razu "powędrują" do pracodawcy i ZUS. bdb
Tags