Karta Miejska jak portmonetka
- Kartą będzie można także płacić za pojedyncze przejazdy autobusami. Nieco później planujemy kodować na Karcie dodatkowe usługi. Karta mogłaby zastąpić bowiem legitymacje szkolne, studenckie oraz karty biblioteczne. Przewidujemy także nawiązanie współpracy z Kolejami Mazowieckimi oraz warszawskim Zarządem Transportu Miejskiego. To oznacza, że radomianie mogliby w przyszłości zakodować także na Karcie bilety obowiązujące w komunikacji stołecznej - wyjaśnia Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.
Obecnie Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji czeka na dokumenty dotyczące unijnego dofinansowania przedsięwzięcia, w tym projekt umowy. - Powinniśmy je otrzymać do 20 czerwca. Niezależnie od tego już teraz szykujemy dla Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych harmonogram rzeczowo-finansowy projektu. Przetarg na zakup i dostawę urządzeń składowych systemu ogłosimy po podpisaniu umowy w sprawie dofinansowania. Przewidujemy, że w ciągu sześciu kolejnych miesięcy wyłonimy dostawcę sprzętu oraz oprogramowania. Cały projekt powinien zostać zrealizowany w ciągu dwóch lat od podpisania umowy na dofinansowanie - mówi Dębski.
Wartość projektu to około 9 mln złotych, dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego przekracza 7,5 mln zł. Pozostałe koszty pokryje miasto.
Projekt zakłada wdrożenie Karty Miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. - Bezkontaktowa karta elektroniczna umożliwi przede wszystkim pobieranie opłat za przejazd autobusami komunikacji miejskiej. System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej będzie informował czekających na przystankach o rzeczywistym czasie przyjazdu autobusu lub o zmianach w rozkładzie jazdy. Wyłoniona w przetargu firma będzie musiała dostarczyć między innymi: urządzenia pokładowe dla autobusów, wyposażenie punktów obsługi klienta, czytniki dla kontrolerów, karty elektroniczne oraz urządzenia Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej - wylicza rzecznik.
Przetarg obejmie również zakup i dostawę niezbędnego oprogramowania, montaż i wdrożenie systemu oraz przeszkolenie pracowników do obsługi systemu i urządzeń składowych.
Bartek Olszewski