Kupujemy lotniskowy terminal. Z Łodzi
Port Lotniczy Radom zapłaci za używany do niedawna w Łodzi, sześcioletni terminal pasażerski 2 mln zł netto. Przetarg właśnie został rozstrzygnięty. - Radomska spółka kupiła nasz terminal - potwierdza Ewa Bieńkowska, rzeczniczka Portu Lotniczego w Łodzi. Przyznaje, że ciężko się z nim rozstawać. - Związaliśmy się z tym obiektem, służył nam świetnie. Nie był duży, nie można się tam było zgubić, był bardzo praktyczny, bezpieczny - zachwala.
Strony niebawem podpiszą umowę i rozbiórka budynku ma ruszyć 1 sierpnia.
Kupiliśmy zatem budynek o powierzchni użytkowej blisko 3 tys. m kw, powierzchni zabudowy niewiele ponad 3 tys. m kw i kubaturze ponad 13 tys. m sześc. Zgodnie z dokumentami przetargowymi, radomska spółka zna stan techniczny przedmiotu sprzedaży i nie zgłasza zastrzeżeń oraz zobowiązuje się do nabycia go na warunkach wskazanych przez sprzedawcę. Kupujemy budynek wraz z wyposażeniem, a w nim m.in. biurka, komputery, umywalki, nawet kabiny prysznicowe, ale także sprzęt do wykrywania metali, bramki, wagi, kasy, taśmociągi i inne elementy.
Rozbiórka w Łodzi ma ruszyć z początkiem sierpnia i zakończyć z początkiem października. Wszystko na nasz koszt. To dodatkowe wydane pieniądze na demontaż istniejących instalacji elektrycznych, klimatyzacji i wentylacji, wodno-kanalizacyjnych i c.o., demontaż dachu, ścian i innych konstrukcji oraz wyposażenia i urządzeń, wywóz śmieci, odpadów. To wszystko przy zachowaniu szczególnej staranności o bezpieczeństwo użytkowników funkcjonującego lotniska w Łodzi. Jeśli nasi specjaliści zawalą jakąś sprawę, poniosą dodatkowe koszty. Po zakończonej rozbiórce czekają miejską spółkę kolejne wydatki na uporządkowanie terenu, a także doprowadzenie np. gruntu do poziomu istniejących płyt postojowych, dokonanie zasypki gruntu i zasianie trawy na całym terenie powstałym po rozbiórce budynku. Wszystkie prace prowadzone w Łodzi mają być ubezpieczone z tytułu szkód, które mogą powstać, zdarzeń losowych (także na koszt radomskiej spółki). Niestety, nie udało się nam ustalić, ile mogą wynieść wszystkie koszty związane z rozbiórką, transportem i montażem obiektu na Sadkowie. - Potwierdzamy jedynie udział w przetargu - krótko mówi Kajetan Orzeł, rzecznik radomskiego Portu Lotniczego.
Łódzki terminal pasażerski nr 2 to obiekt wolnostojący, parterowy w konstrukcji stalowej, jednokondygnacyjny. Jego maksymalna wysokość wewnętrzna to ponad 5 m. Ściany zewnętrzne wykonano z płyt warstwowych z rdzeniem styropianowym. Front stanowią ściany z bloczków gazobetonowych płyt i płytek klejonych. Ściany wewnętrzne wykonano z płyt kartonowo – gipsowych. Dach z blachy trapezowej. Dodatkowo świetliki, szkło, okna aluminiowe, trzy bramy wjazdowe, drzwi przesuwne, klimatyzatory. Budynek posiada instalację klimatyzacyjną.
Budynek Terminala Pasażerskiego nr 2 w Łodzi został oddany do użytku 18 stycznia 2006 r. Miał służyć dwa, trzy lata jako tymczasowe rozwiązanie, działał sześć. Obecnie zastąpiła go nowa, większa konstrukcja. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, obiekt kupiony w Łodzi zostanie prawdopodobnie ustawiony na terenie części dawnych ogródków działkowych przy lotnisku na Sadkowie.
Bartek Olszewski
Fot.: Wikipedia