Duże zainteresowanie budową Młodzianowskiej

18 września 2013
Dziewięć firm i konsorcjów chce budować nowe przedłużenie ul. Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad linią kolejową numer 8. W przetargu ogłoszonym przez MZDiK oferty złożyli wykonawcy m.in. z Warszawy, Krakowa, Kielc i Łodzi.



 

Najtańszą - na kwotę niewiele 66 mln 500 tys. - zaproponowało konsorcjum dwóch firm: Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc. Najwięcej za wykonanie zamówienia zażądał Strabag z Pruszkowa - prawie 81 mln zł. - Na sfinansowanie tego zamówienia zamierzamy przeznaczyć 60 mln zł. Po otwarciu ofert przystąpiliśmy do ich analizy pod względem formalnym, prawnym i bardzo szczegółowo pod względem rachunkowym - mówi rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.

W ramach inwestycji przebudowana zostanie ul. Młodzianowskia od Gdyńskiej do torów kolejowych, zbudowany obiekt mostowy nad linią kolejową numer 8, a za skrzyżowaniem za torami - nowa jezdnia Młodzianowskiej aż do ulicy Cisowej (na wschód od starej jezdni), przebudowana istniejący odcinek Młodzianowskiej od Cisowej do Armii Ludowej oraz budowa nowego przedłużenia Młodzianowskiej od Armii Ludowej do Godowskiej.

- Poprowadzona częściowo nowym śladem Młodzianowska ułatwi komunikację mieszkańcom południowych dzielnic. Jadący z tej części miasta do centrum muszą obecnie przebijać się przez rondo Dmowskiego, które jest bardzo obciążone. Nowa ul. Młodzianowska będzie drogą należącą do podstawowego układu komunikacyjnego miasta. Przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny oraz bezpieczny dla pieszych - zapewnia rzecznik dodając, że Właśnie dlatego zaplanowano nowe skrzyżowanie z ul. Jana Pawła II. Powstaną tam szerokie rozjazdy z wydzielonymi prawoskrętami. Młodzianowska będzie przecinała obwodnicę południową, skrzyżowanie to będzie bezkolizyjne. Obwodnica zostanie poprowadzona górą, a na poziomie zero będzie rondo (ten obiekt mostowy powstał już w ramach budowy obwodnicy).

Bardzo ważną częścią tej inwestycji będzie budowa nowego obiektu mostowego nad torami kolejowymi. - Ten wiadukt wraz z całym węzłem drogowym nie tylko umożliwi skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, ale także w przyszłości połączy nowy ślad ulicy Młodzianowskiej z projektowanym obecnie pierwszym etapem trasy N-S. Przy okazji wiaduktu zbudujemy również nową jezdnię wzdłuż torów kolejowych, między Młodzianowską a Żakowicką. Droga ta w kolejnych latach stanie się częścią trasy N-S - wyjaśnia Dębski.

MZDiK przewiduje, że budowa nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad linią kolejową numer 8 zakończy się w 2015 roku.

 

(kat)