Duże zainteresowanie budową Młodzianowskiej
Najtańszą - na kwotę niewiele 66 mln 500 tys. - zaproponowało konsorcjum
dwóch firm: Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze
Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc.
Najwięcej za wykonanie zamówienia zażądał Strabag z Pruszkowa - prawie
81 mln zł. - Na sfinansowanie tego zamówienia zamierzamy przeznaczyć 60
mln zł. Po otwarciu ofert przystąpiliśmy do ich analizy pod względem
formalnym, prawnym i bardzo szczegółowo pod względem rachunkowym - mówi
rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.
W ramach inwestycji przebudowana
zostanie ul. Młodzianowskia od Gdyńskiej do torów kolejowych, zbudowany
obiekt mostowy nad linią kolejową numer 8, a za skrzyżowaniem za torami -
nowa jezdnia Młodzianowskiej aż do ulicy Cisowej (na wschód od starej
jezdni), przebudowana istniejący odcinek Młodzianowskiej od Cisowej do
Armii Ludowej oraz budowa nowego przedłużenia Młodzianowskiej od Armii
Ludowej do Godowskiej.
- Poprowadzona częściowo nowym śladem
Młodzianowska ułatwi komunikację mieszkańcom południowych dzielnic.
Jadący z tej części miasta do centrum muszą obecnie przebijać się przez
rondo Dmowskiego, które jest bardzo obciążone. Nowa ul. Młodzianowska
będzie drogą należącą do podstawowego układu komunikacyjnego miasta.
Przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny oraz bezpieczny dla
pieszych - zapewnia rzecznik dodając, że Właśnie dlatego zaplanowano
nowe skrzyżowanie z ul. Jana Pawła II. Powstaną tam szerokie rozjazdy z
wydzielonymi prawoskrętami. Młodzianowska będzie przecinała obwodnicę
południową, skrzyżowanie to będzie bezkolizyjne. Obwodnica zostanie
poprowadzona górą, a na poziomie zero będzie rondo (ten obiekt mostowy
powstał już w ramach budowy obwodnicy).
Bardzo ważną częścią tej
inwestycji będzie budowa nowego obiektu mostowego nad torami kolejowymi.
- Ten wiadukt wraz z całym węzłem drogowym nie tylko umożliwi
skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, ale także
w przyszłości połączy nowy ślad ulicy Młodzianowskiej z projektowanym
obecnie pierwszym etapem trasy N-S. Przy okazji wiaduktu zbudujemy
również nową jezdnię wzdłuż torów kolejowych, między Młodzianowską a
Żakowicką. Droga ta w kolejnych latach stanie się częścią trasy N-S -
wyjaśnia Dębski.
MZDiK przewiduje, że budowa nowego przedłużenia
ulicy Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad linią kolejową numer 8
zakończy się w 2015 roku.
(kat)