Żółkiewskiego i wiadukty do przebudowy
Wiadukt na Żółkiewskiego, nad torami kolejowymi do Warszawy, ma już
prawie 20 lat. Jego budowę rozpoczęto w 1986 r., a zakończono dopiero w
połowie lat 90. minionego wieku. Już podczas budowy obecnego obiektu na
Żółkiewskiego planowano, że obok niego powstanie bliźniacza
konstrukcja. Ówczesnym budowniczym udało się jednak postawić tylko
betonowe filary drugiej przeprawy, które nigdy nie zostały zabudowane. -
Filary te nie nadają się już do wykorzystania, trzeba je rozebrać i
postawić nowe. To nie tylko wymóg techniczny, ale także praktyczny -
przebieg nowego wiaduktu uzgodniliśmy z PKP, jest on bowiem ściśle
powiązany z projektem modernizacji linii kolejowej numer 8 - wyjaśnia
rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.
Stojący obok betonowych filarów
stary wiadukt również zostanie wyburzony. - W zamian wybrany przez nas
wykonawca zbuduje w tym miejscu dwie nowe, bliźniacze przeprawy. Dzięki
temu fragment ul. Żółkiewskiego pomiędzy Zbrowskiego a Kozienicką zmieni
się nie do poznania. Ten ponadkilometrowy odcinek będzie miał po
przebudowie dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. W efekcie
znacząco poprawi się bezpieczeństwo ruchu na miejskim odcinku krajowej
"dziewiątki" - wylicza rzecznik.
Ale miasta nie stać na
sfinansowanie całego zadania, bo szacowany koszt powstania samych
obiektów mostowych wynosi 52,5 mln zł. - Uzyskaliśmy jednak w tym roku
dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 44
mln 200 tys. zł. Zamówienie będzie realizowane w oparciu o program
funkcjonalno-użytkowy, który umożliwia zastosowanie systemu "zaprojektuj
i wybuduj". Przewidywany termin realizacji to lata 2014-2015 -
informuje Dębski.
Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mogą składać oferty przez najbliższe półtora miesiąca.
(kat)
Fot.: MZDiK