Przetargi na budowę wiaduktów od nowa
- Na oferty firm zainteresowanych budową wiaduktów czekamy przez
najbliższe półtora miesiąca. Nowy węzeł drogowy u zbiegu Żółkiewskiego i
linii kolejowej Warszawa - Kraków powinien być gotowy do końca
października przyszłego roku - informuje rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.
Jak wyjaśnia, ogłoszenie o postępowaniu przetargowym zostało już
opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, a lada dzień
zostanie też umieszczone wraz z całą dokumentacją techniczną w
Biuletynie Informacji Publicznej. - Zamówienie obejmuje budowę dwóch
obiektów mostowych nad linią kolejową numer 8 wraz z łącznicami oraz
włączeniem do istniejącej jezdni ul. Żółkiewskiego, ale już bez
przebudowy miejskiego odcinka trasy krajowej numer 9 między Zbrowskiego a
starodrożem Kozienickiej. Zakres przetargu jest taki sam, jak umowa
dotycząca dofinansowania, które otrzymaliśmy z Programu Operacyjnego
Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. Na mocy tej umowy wartość
dofinansowania może wynieść do 44 mln zł - zaznacza rzecznik.
Jednak objazdy
Podobnie jak poprzednio, MZDiK upiera się, by na czas budowy wiaduktów obowiązywały objazdy, dlatego oczekuje od wykonawcy wykonania nakładek asfaltowych na drogach objazdowych. - Na czas trwania inwestycji istniejący wiadukt zostanie wyłączony z ruchu i rozebrany. W jego miejscu powstanie nowy obiekt mostowy. Równolegle będzie trwała budowa drugiego, bliźniaczego wiaduktu. Wykonawca przed rozpoczęciem zasadniczych robót będzie musiał położyć nakładki asfaltowe na ulicach Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także zbudować nową sygnalizację świetlną u zbiegu ulic Energetyków i Stara Wola Gołębiowska, która pozwoli na poprowadzenie objazdów. Po zakończeniu robót mostowych wykonawca raz jeszcze będzie musiał położyć nowy asfalt na Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także odtworzyć nawierzchnie ulic Szarych Szeregów, Wernera, Żółkiewskiego, Zbrowskiego, Energetyków i Brzustowskiej - tłumaczy Dębski. Mocno podkreśla, że "wzmocnienie konstrukcji nawierzchni wszystkich dróg objazdowych jest wymogiem kontraktu i nie ma możliwości rezygnacji z tych prac". - Tak jak w przypadku poprzedniego przetargu, nakładki asfaltowe na drogach objazdowych muszą być wykonane zgodnie z zapisami programu funkcjonalno-użytkowego. Dokument ten jest ważną częścią kontraktu - zapewnia rzecznik MZDiK.
Protokół dla byłego
Tymczasem zakończyły się prace komisji
inwentaryzacyjnej, która została ona powołana zaraz po odstąpieniu od
umowy z poprzednim wykonawcą robót na Żółkiewskiego. - Zadaniem komisji
było określenie ilości i wartości robót zrealizowanych do dnia
odstąpienia od umowy. Protokół z prac komisji został przekazany byłemu
wykonawcy, który częściowo nie zgodził się z zapisami tego dokumentu.
Zastrzeżenia byłego wykonawcy nie dotyczyły jednak ilości zrealizowanych
robót - wyjaśnia Dariusz Dębski. Dodaje, że wynagrodzenie dla nowego
wykonawcy będzie ryczałtowe. Wartość robót zrealizowanych przez
poprzedniego wykonawcę zostanie odjęta od wartości tych, które ma
wykonać nowa firma.
Śmieci pod beton
MZDiK ogłosił przetarg na budowę ostatniego
odcinka ulicy Mieszka I. Na oferty od firm zainteresowanych budową
przedłużenia ulicy Mieszka I na odcinku od Ofiar Firleja do Witosa czeka
do 6 listopada.
Ostatni odcinek nowego przedłużenia Mieszka I
będzie miał około 800 m długości i jezdnię o szerokości siedmiu metrów.
Wzdłuż niej zostanie poprowadzony ciąg pieszo-rowerowy. - Dysponujemy
projektem, który określa, w jaki sposób przejść przez dawne składowisko
odpadów znajdujące się w tym rejonie. Przyjęta przez nas technologia
polega na przykryciu odpadów w projektowanym pasie drogowym materacami
betonowymi, których zadaniem będzie stabilizacja podłoża. Na nich
zostaną później ułożone kolejne warstwy konstrukcyjne jezdni - tłumaczy
Dębski.
Wykonawca będzie miał na zrealizowanie wszystkich robót osiem miesięcy, licząc od dnia udzielenia zamówienia.
(kat)