Przetargi na budowę wiaduktów od nowa

8 października 2014
Nowe przetargi: na budowę wiaduktów na Żółkiewskiego i dokończenie budowy Mieszka I ogłosił Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji. To m.in. konsekwencja sporu pomiędzy firmą a pierwszym wykonawcą inwestycji. Niestety sama Żółkiewskiego nie będzie naprawiana.



 

Wiadukty najpierw zostaną rozebrane- Na oferty firm zainteresowanych budową wiaduktów czekamy przez najbliższe półtora miesiąca. Nowy węzeł drogowy u zbiegu Żółkiewskiego i linii kolejowej Warszawa - Kraków powinien być gotowy do końca października przyszłego roku - informuje rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Jak wyjaśnia, ogłoszenie o postępowaniu przetargowym zostało już opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, a lada dzień zostanie też umieszczone wraz z całą dokumentacją techniczną w Biuletynie Informacji Publicznej. - Zamówienie obejmuje budowę dwóch obiektów mostowych nad linią kolejową numer 8 wraz z łącznicami oraz włączeniem do istniejącej jezdni ul. Żółkiewskiego, ale już bez przebudowy miejskiego odcinka trasy krajowej numer 9 między Zbrowskiego a starodrożem Kozienickiej. Zakres przetargu jest taki sam, jak umowa dotycząca dofinansowania, które otrzymaliśmy z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. Na mocy tej umowy wartość dofinansowania może wynieść do 44 mln zł - zaznacza rzecznik.

 

2Jednak objazdy

Podobnie jak poprzednio, MZDiK upiera się, by na czas budowy wiaduktów obowiązywały objazdy, dlatego oczekuje od wykonawcy wykonania nakładek asfaltowych na drogach objazdowych. - Na czas trwania inwestycji istniejący wiadukt zostanie wyłączony z ruchu i rozebrany. W jego miejscu powstanie nowy obiekt mostowy. Równolegle będzie trwała budowa drugiego, bliźniaczego wiaduktu. Wykonawca przed rozpoczęciem zasadniczych robót będzie musiał położyć nakładki asfaltowe na ulicach Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także zbudować nową sygnalizację świetlną u zbiegu ulic Energetyków i Stara Wola Gołębiowska, która pozwoli na poprowadzenie objazdów. Po zakończeniu robót mostowych wykonawca raz jeszcze będzie musiał położyć nowy asfalt na Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także odtworzyć nawierzchnie ulic Szarych Szeregów, Wernera, Żółkiewskiego, Zbrowskiego, Energetyków i Brzustowskiej - tłumaczy Dębski. Mocno podkreśla, że "wzmocnienie konstrukcji nawierzchni wszystkich dróg objazdowych jest wymogiem kontraktu i nie ma możliwości rezygnacji z tych prac". - Tak jak w przypadku poprzedniego przetargu, nakładki asfaltowe na drogach objazdowych muszą być wykonane zgodnie z zapisami programu funkcjonalno-użytkowego. Dokument ten jest ważną częścią kontraktu - zapewnia rzecznik MZDiK.


Protokół dla byłego
Tymczasem zakończyły się prace komisji inwentaryzacyjnej, która została ona powołana zaraz po odstąpieniu od umowy z poprzednim wykonawcą robót na Żółkiewskiego. - Zadaniem komisji było określenie ilości i wartości robót zrealizowanych do dnia odstąpienia od umowy. Protokół z prac komisji został przekazany byłemu wykonawcy, który częściowo nie zgodził się z zapisami tego dokumentu. Zastrzeżenia byłego wykonawcy nie dotyczyły jednak ilości zrealizowanych robót - wyjaśnia Dariusz Dębski. Dodaje, że wynagrodzenie dla nowego wykonawcy będzie ryczałtowe. Wartość robót zrealizowanych przez poprzedniego wykonawcę zostanie odjęta od wartości tych, które ma wykonać nowa firma.


Śmieci pod beton
MZDiK ogłosił przetarg na budowę ostatniego odcinka ulicy Mieszka I. Na oferty od firm zainteresowanych budową przedłużenia ulicy Mieszka I na odcinku od Ofiar Firleja do Witosa czeka do 6 listopada.

Ostatni odcinek nowego przedłużenia Mieszka I będzie miał około 800 m długości i jezdnię o szerokości siedmiu metrów. Wzdłuż niej zostanie poprowadzony ciąg pieszo-rowerowy. - Dysponujemy projektem, który określa, w jaki sposób przejść przez dawne składowisko odpadów znajdujące się w tym rejonie. Przyjęta przez nas technologia polega na przykryciu odpadów w projektowanym pasie drogowym materacami betonowymi, których zadaniem będzie stabilizacja podłoża. Na nich zostaną później ułożone kolejne warstwy konstrukcyjne jezdni - tłumaczy Dębski.

Wykonawca będzie miał na zrealizowanie wszystkich robót osiem miesięcy, licząc od dnia udzielenia zamówienia.

 

(kat)