Duże zainteresowanie budową wiaduktów na Żółkiewskiego
Jak zaznacza rzecznik MZDiK dariusz Dębski, pomiędzy złożonymi ofertami
jest duża rozpiętość cenowa. - Najmniej za wykonanie wszystkich robót
zażądał pruszkowski Strabag - ponad 47 mln 534 tys. zł. Najdroższą
ofertę - o wartości ponad 75 mln 17 tys.zł - złożył natomiast kielecki
Fart. O zamówienie na budowę wiaduktów na Żółkiewskiego starają się
również trzy konsorcja firm: Intercor z Zawiercia i Trakt z Górek
Szczukowskich (47 mln 591 tys. 62 zł), Banimex z Będzina i
Przedsiębiorstwo Robót Drogowych ze Starachowic (ponad 49 mln 239
tys. 420 zł) oraz Mosty-Łódź z Łodzi i Budromost Starachowice z Wąchocka
(ponad 54 mln 704 tys. zł). Na sfinansowanie tego zamówienia zamierzamy
przeznaczyć 43 mln zł. Szczegółowa weryfikacja ofert pod względem
matematycznym, prawnym i formalnym potrwa co najmniej kilka tygodni -
wyjaśnia rzecznik.
Zwyciężca przetargu bedzie musiał zbudować dwa
obiekty mostowe nad linią kolejową numer 8 wraz z łącznicami oraz
włączeniem do istniejącej jezdni ul. Żółkiewskiego, ale już bez
przebudowy miejskiego odcinka trasy krajowej numer 9 między Zbrowskiego a
starodrożem Kozienickiej. Przypomnijmy: podprzednia umowa, którą MZDiK
wypowiedział konsorcjum firm z Kilec i ze Skoczowa, przewidwywało także
przebudowę bardzo zniszczonej Żółkiewskiego. - Zakres przetargu jest
taki sam jak umowa dotycząca dofinansowania, które otrzymaliśmy z
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. Na mocy tej
umowy wartość dofinansowania może wynieść do 44 mln zł - tlumaczy
Dębski.
I tak samo jak poprzednio, MZDiK oczekuje, że wykonawca
zrobi nakładki asfaltowe na drogach objazdowych. - Na czas trwania
inwestycji istniejący wiadukt zostanie wyłączony z ruchu i rozebrany. W
jego miejscu powstanie nowy obiekt mostowy. Równolegle będzie trwała
budowa drugiego, bliźniaczego wiaduktu. Wykonawca przed rozpoczęciem
zasadniczych robót będzie musiał położyć nakładki asfaltowe na
ul.Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także zbudować nową
sygnalizację świetlną u zbiegu ulic Energetyków i Stara Wola
Gołębiowska, która pozwoli na poprowadzenie objazdów. Po zakończeniu
robót mostowych wykonawca raz jeszcze będzie musiał położyć nowy asfalt
na Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także odtworzyć nawierzchnie
ulic: Szarych Szeregów, Wernera, Żółkiewskiego, Zbrowskiego, Energetyków
i Brzustowskiej - wylicza rzecznik drogowców. Podkresla bardzo mocno,
że wWzmocnienie konstrukcji nawierzchni wszystkich dróg objazdowych jest
wymogiem kontraktu i nie ma możliwości rezygnacji z tych prac. Tak jak w
przypadku poprzedniego przetargu, nakładki asfaltowe na drogach
objazdowych muszą być wykonane zgodnie z zapisami programu
funkcjonalno-użytkowego.
Wynagrodzenie dla nowego wykonawcy
budowy wiaduktów na Żółkiewskiego będzie ryczałtowe, ale wartość robót
zrealizowanych przez poprzedniego wykonawcę zostanie odjęta od wartości
prac, które ma wykonać nowa firma.
Nowy węzeł drogowy u zbiegu
Żółkiewskiego i linii kolejowej Warszawa - Kraków powinien być gotowy w
ciągu dziewięciu miesięcy od podpisania umowy, nie później jednak, niż
do końca przyszłego roku.
(kat)