Tunel dworcowy zamknięty na rok
- Wykonawca rozpoczął pierwszą fazę modernizacji linii kolejowej
łączącej stolicę z Radomiem. Szeroki zakres robót obejmuje m.in.
przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii
kolejowej. Na stacji w Radomiu od czwartku pracują pierwsze ekipy, które
zajmują się demontażem sieci trakcyjnej i innych elementów
infrastruktury kolejowej.
Od wtorku prace obejmą przejście podziemne. PKP Polskie Linie Kolejowe
S.A. uzgodniły
z zarządcą dróg w Radomiu tymczasową drogę dojścia na stację. W czasie
prac na południowej części stacji, przejście na perony będzie wiodło od
placu Dworcowego - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK, które
są inwestorem. Zapewnia też, że po zakończeniu prac radomska stacja
kolejowa całkowicie się zmieni. - Perony zostaną podwyższone, pojawią
się nowe wiaty i ławki. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o
ograniczonej mobilności. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojście na
perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą
Domagalskiego - wymienia rzecznik.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie cały układ torowy. W sumie wymienionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.
Niestety, te informacje, choć w sumie pozytywne, nie zmieniają faktu, że radomiane będą musieli teraz nadkładać drogi, by dostać się z ul. Domagalskiego, Śląskiej i całego Uustronia do centrum. Niezadowoleni są właściciele kramów i stoisk znajdujacych się w tunelu. Dziś na temat swojej sytuacji mają rozmawiać z władzami miasta.
(bdb)