Przetarg na budowę trasy N-S rozstrzygnięty. Prezydenci: To historyczny dzień

16 kwietnia 2018

Konsorcjum Inżynieria Rzeszów i Budromost Starachowice wybudują pierwszy odcinek trasy N-S. MZdiK rozstrzygnął przetarg na realizację inwestycji, mimo że firmy chcą za wykonanie robót 34 mln 431 tys. zł, a więc o 11,5 mln zł więcej niż zarezerwowano na ten cel. – Pieniądze są zarezerwowane w Wieloletniej Prognozie Finansowej Radomia – mówi prezydent Radosław Witkowski.

 
Prezydenci ogłaszają, że przetarg został rozstrzygnięty

Prezydenci ogłaszają, że przetarg został rozstrzygnięty

  Informację o wyborze wykonawcy trasy prezydent i jego zastępca Konrad Frysztak, podali na briefingu prasowym zorganizowanym w miejscu, gdzie - tuz za rondem Mikołajczyka - trasa będzie miała swój początek. Czy tym samym uprzedzili wiele pytań, które może paść ze strony opozycji na dzisiejszej, popołudniowej, nadzwyczajnej sesji rady miejskiej? To się za kilka godzin okaże. - Myślę, że to historyczna chwila, bo o trasie N-S mówi się w Radomiu od wielu, wielu lat. Jeśli powiem, że od ponad 30, to o niewiele się pomylę - podkreśla prezydent. Przypomina, że budowa pierwszego, śródmiejskiego odcinka trasy odciążającej komunikacyjnie centrum, zwłaszcza zaś ul. 25 Czerwca, znalazła się w jego programie wyborczym w 2014 roku. - Mogę powiedzieć, ze od dziś zaczynamy budowę - zapewnia Radosław Witkowski. Zaznacza, że budowa tego odcinka jest także niezmiernie ważna  z tego powodu, że w 2019 roku na ul. Wodociągów swój wielki projekt rozpoczną Wodociągi Miejskie. Wiceprezydent Frysztak podkreśla, że dzisiejszy dzień wieńczy trzyletni okres przygotowań do budowy.  - Teraz przechodzimy do etapu podpisania umowy i bardzo mocno wierzę w to, że na przełomie maja i czerwca firma przystąpi do robót budowlanych. Do końca czerwca 2019 roku wykonawca ma wybudować łącznicę miedzy istniejącym wiaduktem oraz wybudować drogę do ulicy Szklanej - wyjaśnia wiceprezydent. Prezydenci zapewniają, że cała kwota (a więc wyższa od tej, którą pierwotnie planowano na budowę) jest zapisana w Wieloletniej Prognozie Finansowej miasta do roku 2020. - Gdybyśmy nie mieli zapewnionych środków MZDiK, dyrektor zarządu nie mógłby rozstrzygnąć tego przetargu -  mówi Konrad Frysztak. Przypomnijmy: pierwszy odcinek trasy N-S ma być budowany od ronda Mikołajczyka przy dworcu PKS, wzdłuż torów kolejowych do ul. Żeromskiego wraz z dwupoziomowym wiaduktem i chodnikami. Jednym z najważniejszych elementów będzie węzeł umożliwiający m.in. bezkolizyjny wjazd z ul. Beliny-Prażmowskiego na wiadukt w ciągu ul. Słowackiego, a także bezkolizyjny zjazd z wiaduktu w stronę dworców PKS i PKP. Zgodnie z projektem, na odcinku od ronda Mikołajczyka do węzła u zbiegu ze Słowackiego trasa N-S ma mieć dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. Na odcinku od Słowackiego do  Żeromskiego „eneska” będzie miała jedną jezdnię, która będzie biegła bezpośrednio obok torów kolejowych. Na całej długości drogi oraz na wiadukcie powstaną ciągi pieszo-rowerowe. Bożena Dobrzyńska
Tags