
Te wszystkie informacje przekazał dziś na jednym w z peronów radomskiej stacji prezes PKP PLK w towarzystwie wicemarszałka senatu Adama Bielana i ministra w Kancelarii Premiera Marka Suskiego, posła ziemi radomskiej.
Brak systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na dworcu i peronach w Radomiu to zaległość po poprzednim zarządzie PLK, który nie zdecydował o zainstalowali wyświetlaczy podczas remontu stacji, odkładając to zadanie do czasu zakończenia modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Radomia. - Nie wiemy, dlaczego tak się stało - mówił prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Teraz na każdej z krawędzi peronu zamontowane zostaną dwustronne wyświetlacze z zegarami, a na peronach i w przejściu podziemnym zainstalowane zostaną infokioski. W tunelu także zainstalowane zostaną wyświetlacze informujące o przyjazdach i odjazdach pociągów. Pasażerowie oprócz informacji wizualnej będą także mogli dowiedzieć się o odjeżdżających pociągach dzięki nowemu systemowi komunikatów dźwiękowych.
Nowy przystanek bliżej do lotniska
W Radomiu wybudowany zostanie kolejny, nowy przystanek kolejowy. Będzie on zlokalizowany pod wiaduktem drogowym w ciągu ul. Żeromskiego; roboczo nazwano go Radom - Wschód. Ma pozwolić na lepszą komunikację z lotniskiem. - Zwłaszcza dla podróżnych jadących od strony Warszawy i Lublin; będzie tu spokojnie można przesiąść się do środka komunikacji i dojechać do lotniska - wyjaśnia prezes PLK.
Zaplanowano przystanek wyspowy z dwoma krawędziami. Schody i winda zostaną wybudowane przez miasto podczas przebudowy wiaduktu na ulicy Żeromskiego. Obecnie PLK przygotowują się do sporządzenia szczegółowych projektów inwestycji. Budowa przystanku będzie wykonana w latach 2020-21, równolegle z remontem wiaduktu.
Pierwsze efekty prac na linii Warszawa – Radom
Trwa modernizacja odcinka linii kolejowej nr 8 na odcinku Czachówek - Warka - Radom. Pomiędzy Czachówkiem a Warką zdemontowano 17 km torów i 19 km sieci trakcyjnej. W Sułkowicach, Krężelu, Michalczewie i Gośniewicach widać już konstrukcje nowych peronów. Zamontowano ponad 300 fundamentów pod nową sieć trakcyjną oraz 200 słupów, bramek i konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej. Obecnie wykonawca wzmacnia grunt pod budowę nowego toru. Prace przy przebudowie pierwszego toru mają potrwać do III kwartału tego roku. Następnie roboty przeniosą się na drugą połowę odcinka, a pociągi będą kursować już po nowym torze.
Na odcinku Strzyżyna – Radom zdemontowano już 40 km sieci trakcyjnej na szlaku i przystankach, 4 rozjazdy i około 2 kilometrów torów. Trwają przygotowania do rozbiórek starych peronów. Na placu budowy zgromadzono prawie 100 tysięcy ton kruszywa, 75 tysięcy podkładów, szyny, stalowe elementy słupów trakcyjnych i 12 nowych rozjazdów.
Pomiędzy Warką a Czachówkiem Południowym wymienione zostaną tory na 20 km dwutorowej linii, sieć trakcyjna, 26 rozjazdów. Na styku toru i drogi pozytywnie zmienią się warunki dzięki modernizacji 12 przejazdów oraz budowie wiaduktu drogowego w ciągu DW 731 w Warce. .
Do połowy 2021 roku między Warką a Radomiem przebudowane zostaną tory na odcinku 45 km. Wybudowany zostanie drugi tor. Stacja Dobieszyn i sześć przystanków: Grabów, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów zyska nowe perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wybudowane zostaną trzy nowe przystanki: Stara Wola oraz w Radomiu przy ulicach Kozienickiej i Żółkiewskiego. Większe bezpieczeństwo zapewnią zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe.
Koszt przebudowy trasa Warka – Radom to 429 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska.
bdb