Szpital na Józefowie ułatwi bliskim pacjentów dostęp do informacji o ich stanie zdrowia

23 listopada 2020

Szpital na Józefowie wprowadza nowy system informowania o stanie zdrowia bliskich i usprawnia kontakt między rodziną pacjenta a placówką. Jednocześnie apeluje o nienadużywanie tej nowej ścieżki.

 

 

- Od dzisiaj, 23 listopada osoba upoważniona w dokumentacji medycznej danego pacjenta do uzyskania informacji o jego stanie zdrowia, będzie mogła zgłaszać chęć otrzymania takich informacji drogą mailową na adres pacjent@wss.com.pl lub telefonicznie pod specjalnym numer telefonu 48 361 38 99 - wyjaśnia Karolina Gajewska, rzeczniczka Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego w Radomiu.

Te formy kontaktu będą dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach 8 - 13.

Jak zapewnia rzeczniczka, osoby kontaktujące się ze szpitalem przejdą weryfikację pod kątem potwierdzenia upoważnienia do uzyskania informacji. W tym celu niezbędne będzie podanie swoich danych osobowych, danych pacjenta, nazwy oddziału oraz numeru telefonu osoby upoważnionej. - Mając te informacje lekarze będą oddzwaniać do osób upoważnionych i udzielać odpowiedzi na zadane pytania następnego dnia po otrzymaniu zgłoszenia. O częstotliwości powiadamiania osób upoważnionych będzie decydować lekarz - dodaje rzeczniczka. Uzyskanie informacji o stanie zdrowia przez osobę nieupoważnioną w dokumentacji medycznej, możliwe będzie po otrzymaniu przez pracownika szpitala zgody danego pacjenta.

- W sytuacji, kiedy stan zdrowia pacjenta uniemożliwia mu upoważnienie osoby do uzyskania informacji, zgodnie z przepisami, jeżeli pacjent jest nieprzytomny, lekarz udziela informacji osobie bliskiej. Definicja takiej osoby wynika wprost z przepisów prawa. Osobą bliską będzie przykładowo: przedstawiciel ustawowy, małżonek, dzieci, rodzice, osoby pozostające we wspólnym pożyciu. Osoba ta powinna skontaktować się ze szpitalem za pośrednictwem nowego systemu informacyjnego dla rodzin, udowodnić, że jest bliskim i wyrazić chęć uzyskania informacji o stanie zdrowia pacjenta - tłumaczy Gajewska.

Szpital apeluje o nienadużywanie tej nowej ścieżki. - Pamiętajmy, że głównym zadaniem naszych lekarzy jest leczenie pacjentów. Prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość – dołożymy wszelkich starań, by ten system zadziałał i służył jak najlepiej zapewnia Karolina Gajewska.

kat, bdb

Tags