Szybciej do Warszawy

Obwodnicą Grójca do stolicy powinniśmy jeździć juz od trzech miesięcy. Opóźnienie w wykonaniu inwestycji spowodowane było problemami związanymi z wykupem gruntów.
Obwodnica ma 8,3 km długości, po dwa pasy ruchu szerokości 3, 5 m w każdą stronę i mogą nią teraz jeździć pojazdy o znacznym obciążeniu.
- Znajduje się na niej teraz siedem wiaduktów, cztery mosty, trzy kładki dla pieszych. Sa także drogi dojazdowe i urządzenia ochrony środowiska – wylicza Małgorzata Tarnowska z mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.
W trakcie robót przebudowano także węzły na przecięciu trasy nr 7:z „Głuchów” z drogą powiatową nr 34151,
„Mszczonowska” z drogą nr 50, „Mogielnicka” z drogą wojewódzką nr 728, „Kępina” z drogą powiatową nr 34166.
Wykonawcą robót było konsorcjum: Bilfinger Berger Polska. S.A., PRM „Mosty Łódź” S.A., Bilfinger Berger AG. Inwestycja kosztowała ok. 216 mln zł, w 75 proc. Sfinansowano ją z Sektorowego Programu Operacyjnego Transport w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Przebudowę obwodnicy rozpoczęto w listopadzie 2006 roku. Teraz na trasie z Radomia do Warszawy dwupasmówki nie ma tylko z Białobrzegów do Grójca, ale prace na tym odcinku trwają. W polowie lipca oddano do użytku fragment z Jedlińska do Białobrzegów.
(bdb)