Wsiądź na rower, nie korkuj miasta

Radomski magistrat już od pewnego czasu zachęca do korzystania z roweru, na początek uczniów szkół ponadgimnazjalnych. - Pod placówkami zainstalowaliśmy 230 stojaków na rowery, cieszą się one dużym powodzeniem wśród młodzieży. W przyszłym roku będziemy realizować drugi etap tego projektu, a naszą ambicją jest, by stojaki stanęły także pod większymi instytucjami publicznymi - mówi dyrektorka wydziału ochrony środowiska UM Grażyna Krugły. Podkreśla, że rower to pojazd nie tylko ekonomiczny, ale i ekologiczny. A poza tym - bardzo szybki środek transportu.
W Radomiu mamy 8 km ścieżek rowerowych, a kolejnych 5 jest albo wykonywanych, albo projektowanych. - Przy każdej nowej inwestycji drogowej staramy się taką ścieżkę zaprojektować. W najbliższym czasie powstaną one przy ul. 1905 Roku, Warszawskiej i Grzecznarowskiego - informuje zastępca dyrektora MZDiK Kamil Tkaczyk. Jednocześnie zachęca do korzystania z komunikacji miejskiej, a zwłaszcza z nowej linii nr 19, której trasę wytyczono przez centrum miasta. - 22 września, a więc wtedy gdy przypada dzień bez samochodu każdy, kto okaże dowód rejestracyjny swojego auta, będzie mógł jechać "dziewiętnastką" za darmo - zachęca. Zainteresowani zbiorową komunikacja bedą mieli także okazję do zwiedzania bazy MPK. Firma czeka na zgłoszenia od grup zorganizowanych.
Inauguracja projektu "Rowerem do szkoły" odbędzie się w najbliższą sobotę na deptaku. Podczas festynu, który rozpocznie się o godz. 13. 30 będzie można zdać egzamin na kartę rowerową, oznakować swój jednoślad, posłuchać rad ekspertów na temat zdrowotnych aspektów jazdy na nim, wziąć udział w konkursach, gdze nagrodami będą m.in. kaski ochronne. Gościem specjalnym imprezy będzie Cezary Zamana, kolarz szosowy, zwycięzca Tour de Pologne. Atrakcyjnie zapowiada się też rowerowy show w wykonaniu grupy Aquila, która jest drużynowym mistrzem Polski w konkurencji TRIAL.
Organizatorem festynu jest miasto, przy współpracy komend policji: miejskiej i wojewódzkiej oraz salonu rowerowego Rodex.
(bdb)