Casting na grafika w… magistracie

23 marca 2010

Magistrat chce nawiązać współpracę z grafikiem, od którego oczekuje bardzo wiele. Z ile nie wiadomo, bo zamierza go wyłonić w swego rodzaju castingu. Ma wygrać najlepszy, który dodatkowo zaproponuje najniższą cenę.  Grafik będzie odpowiadał m.in. za stronę internetową miasta

 

 



"Kancelaria Prezydenta - Referat Marketingu Miasta chce nawiązać współpracę z osobą o przygotowaniu plastycznym wyuczonym bądź nabytym w drodze praktyki zawodowej, której zadaniem będzie opracowanie nowych i opiniowanie gotowych projektów graficznych plakatów, ulotek, zaproszeń, billboardów i innych materiałów reklamowych".Tak brzmi ogłoszenie, które w ostatnich dniach ukazało się na stronie internetowej Radomia.

Jak z niego wynika osoba, której poszukuje magistrat, będzie miała bardzo szeroki zakres obowiązków. To  - cytujemy za ogłoszeniem - projektowanie, skład i obróbka graficzna wszelkich form informacyjno-promocyjnych (2D i 3D), w tym form umieszczonych w przestrzeni miejskiej (np. billboardy), opiniowanie i wydawanie zaleceń co do zgodności przedstawianych projektów zewnętrznych z Systemem Identyfikacji Wizualnej (wraz z Systemem Informacji Miejskiej) Marki Radom i założeniami Strategii Marki Radom, przygotowywanie animacji 2D i 3D na potrzeby prezentacji, internetu i innych multimediów, fotografowanie i obróbka fotografii wykonywanych na potrzeby projektów zleconych oraz na potrzeby archiwum UM, opiniowanie i projektowanie prawidłowego obrandowania stron internetowych (w tym portalu miejskiego), eventów i innych wydarzeń, a także: zagospodarowania przestrzeni miejskiej dla celów promocyjnych miasta, przygotowywanie dokładnych specyfikacji/opisów projektów/ dla potrzeb postępowania przetargowego lub innych form zamówień publicznych".

- Skąd nagle potrzeba współpracy grafikiem, czy teraz magistrat nie zatrudnia takiej osoby?
- zapytaliśmy dyrektora Kancelarii Prezydenta UM Artura Standowicza.

Wiele rzeczy zlecaliśmy na zewnątrz, prostsze wykonywał chałupniczo pracownik kancelarii.
- Gdy powstawało pierwsze logo miasta słyszeliśmy, że zajmują się tym specjaliści z urzędu
Ono było opracowywane poza urzędem.

- Czy zmieni się także strona internetowa miasta i czy nowy grafik będzie za nią odpowiadał?
Tak, layout będzie nowy. Umowa z firmą na obsługę aktualnej strony wygasa w czerwcu.

Dlaczego mowa jest o współpracy z grafikiem tylko w bieżącym roku?

- Bo znamy tylko tegoroczny budżet.
- Czy macie państwo jakąś specjalną pulę przeznaczoną tylko na ten cel?
Nie, to jest budżet kancelarii.

- Jak wyłonicie współpracownika?
- Kandydaci mają przedstawić swój dorobek, dysponować odpowiednim zapleczem technicznym, a także przygotować przykłady prac na Dni Radomia i projekt kalendarza miejskiego. Liczyć się będzie także cena, jaką zaproponują.

Kancelaria prezydenta zatrudnia wraz z dyrektorem i sekretarkami 23 osoby. W jej skład wchodzi referat marketingu, jednoosobowe stanowisko do spraw marki i biuro prasowe. Z tego ostatniego odeszła na urlop wychowawczy jedna z pracownic. Na razie zastąpi ją praktykantka.
- A potem będzie konkurs?- pytamy dyr. Standowicza.
- Nie, przyjmiemy kogoś na zastępstwo, wtedy konkursu nie musimy ogłaszać - wyjaśnia Artur Standowicz. Dodaje, że w kancelarii planowana jest reorganizacja.

Bożena Dobrzyńska