Rusza projektowanie kolejowej „ósemki” do Warszawy
Mott MacDonald Limited Sp. z o.o., oddział w Polsce ma za 16 mln 400 tys. zł (netto) opracować m.in.: koncepcję programowo–przestrzenną, dokumentację geotechniczną i geologiczno–inżynierską, dokumenty niezbędne do uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej, projekty budowlane wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień i pozwoleń (bez pozwoleń na budowę), raport oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, materiały przetargowe na wybór wykonawcy robót budowlanych.
Linia kolejowa nr 8, zwana Magistralą Świętokrzyską, łączy Warszawę z Radomiem, Kielcami i Krakowem. Jak czytamy na stronie PKP PLK: "Pogarszający się stan techniczny i równoczesne ograniczenie robót związanych z utrzymaniem obecnego stanu powodują, że linia wymaga kompleksowej naprawy głównej. (...) Wykonawca jest zobowiązany do zrealizowania jej w ciągu 18 miesięcy od podpisania, plus dwa miesiące na jej rozliczenie."
Wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski pod koniec stycznia zapowiadał, że finał robót na przebudowywanej, kolejowej "ósemce" ma nastąpić z końcem 2014 roku. - Jeśli samo opracowanie dokumentacji projektowej zajmie wspomniane dwadzieścia miesięcy, to czy na same prace budowlane nie zostanie za mało czasu? - chcieliśmy zapytać Roberta Kuczyńskiego, rzecznika Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, ale nie udało nam się z nim skontaktować.
(raa)