Bilet z komórki
Aby skorzystać z usługi, pasażer musi zainstalować w swoim telefonie bezpłatną aplikację SkyCash. Można ją pobrać z internetu po wpisaniu w przeglądarce telefonu adresu m.skycash.com lub wysyłając pustą wiadomość SMS pod numer 510 510 205 (koszt wiadomości według taryfy operatora). - Jest to czynność jednorazowa, podobnie jak rejestracja w systemie, której można dokonać z poziomu aplikacji. Po rejestracji można już kupować bilety. Podczas kontroli pasażer zobowiązany jest do okazania dostępnego w aplikacji biletu, którego elementem zabezpieczającym jest kod 2D. Kontroler weryfikuje okazany bilet za pomocą mobilnego terminalu - tłumaczy Dariusz Dębski, rzecznik prasowy MZDiK.
Wirtualne konto, z którego pasażer będzie opłacał bilety, można zasilić na kilka sposobów:
- doładowaniem natychmiastowym on-line poprzez systemy "Dotpay" lub "Przelewy 24". Prowizja tych operatorów wynosi 1,9 proc. (Mennica Polska i MZDiK nie czerpią żadnych zysków z tej prowizji);
- przelewem bankowym lub pocztowym - prowizja za zasilenie konta jest zgodna z taryfą banku lub Poczty Polskiej (część banków nie pobiera prowizji za przelew);
- środkami przesłanymi przez innego użytkownika systemu - koszt 29 gr. za przelew;
- poprzez wiadomość SMS o treści "ZACZYNAM" wysłaną pod numer 7355. Każde takie doładowanie zasili konto kwotą 1,50 zł. (cena 3 zł. netto/3,69 zł. brutto). Koszt doładowań wynika z prowizji operatora usługi Premium SMS (Mennica Polska i MZDiK nie czerpią żadnych zysków z tej prowizji).
SkyCash Poland SA jest już trzecim operatorem, z którym współpracuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji. Od 14 lutego bilety autobusowe poprzez telefony komórkowe oferuje moBILET, zaś od 17 października - mPay. Szczegółowe informacje o zasadach kupowania biletów u poszczególnych operatorów można znaleźć na stronie www.mzdik.pl w zakładce Taryfa i bilety/Bilety przez telefon.
(kat)