Radomskie „korkowo”
Tak wynika z raportu przygotowanego przez serwis Korkowo.pl.
Radomainie doskonale wiedzą, że w kilku punktach miasta na kierowców czekają, zwłaszcza w godzinach szczytu, znaczne utrudnienia w ruchu. Specjaliści z serwisu Korkowo.pl podpowiadają, które ulice omijać. Uważają, że najwięcej kłopotów jest w związku z przebudową ul. Mieszka I. Zamknięta dla ruchu została wschodnia jezdnia tej ulicy, na odcinku od skrzyżowania z ulicą Żółkiewskiego do ulicy Aleksandrowicza. Kierowcy poruszają się w obu kierunkach tylko po jezdni zachodniej. Utrudnień w ruchu przysparza także budowa ronda u zbiegu ulic Mieszka I i Aleksandrowicza. W związku z tym, zamknięty jest wlot ulicy Brzustowskiej do Mieszka I, a dojazd jest możliwy jedynie przez ulicę Energetyków. Wyjazd z ulicy Perzanowskiej do zachodniej jezdni Mieszka I odbywa się przez tymczasowo utworzoną tzw. przewiązkę pomiędzy jezdniami. Przewidywany czas zakończenia całego remontu to dopiero koniec września 2012 r.
Duże zmiany w organizacji ruchu mamy w związku z przebudową dworca PKP i placu Dworcowego od ul. Poniatowskiego do ul. Beliny-Prażmowskiego. W tym rejonie kierowcy nie mają możliwości parkowania, bo miejsca do postoju zostały zlikwidowane. Inaczej niż dotychczas trzeba jechać w rejonie skrzyżowania ulic Beliny-Prażmowskiego, Poniatowskiego i Traugutta. Przez roboty drogowe nie ma z nich wjazdu na plac Dworcowy. Wjazd jest możliwy wyłącznie od ulicy Poniatowskiego tylko dzięki tymczasowej jezdni. Przewidywany termin zakończenia budowy to "już" koniec stycznia przyszłego roku.
Remonty odczuwają wszyscy kierowcy. Najwolniej jeździ się między godziną 16 a 17; średnia prędkość oscyluje wówczas w granicach 30 km na godz. Z analizy danych serwisu wynika, ze korki tworzą się na ul. Maratońskiej, Jana Pawła II, al. Grzecznarowskiego, a także na ul. Słowackiego, Bolesława Chrobrego i na... Śnieżnej. Ta ostatnia jest ulicą równoległą do Słowackiego i łączy Idalińską z Bliską.
Serwis Korkowo.pl prezentuje aktualne informacje o korkach na polskich drogach. Analizie poddano dane z urządzeń GPS umieszczonych w pojazdach poruszających się po ulicach Radomia w godzinach od 6 do 22.
(kat)