Artyści z Krakowa prezentują instalację „Samolubna kartografia”

18 października 2017

Galeria Łaźni (ul.Traugutta 31/33) zaprasza w piątek, 20 października, o godz. 18 na wernisaż wystawy „Samolubna kaligrafia” Grupy naN, czyli Alicji Panasiewicz i Adama Panasiewicza. Instalacja krakowskich twórców jest artystyczną wypowiedzią na temat własnego miejsca na planecie Ziemi, kreowania własnego Świata w oparciu o odczuwanie ciała jako centrum, pępka Świata.

panasewicz-8771cec7     Instalacja odnosi się do szeroko rozumianej mapy, odwzorowań kartograficznych, geometrycznego kształtu świata, kierunków, mappy mundi. Mapa jako model świata skonfrontowanego z własnym, empirycznym odbiorem rzeczywistości oraz reprezentacją odczuć i przemyśleń. Alicja Panasiewicz - ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie w 1996 r. i od tego czasu prowadzi zajęcia ze studentami kierunków Grafika i Wzornictwo na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Zajmuje się instalacją, tworzeniem obiektów świecących oraz rzeźbą świetlną. Projektuje i wykonuje lampy unikatowe z wykorzystaniem szkła formowanego metodą fusingu i slampingu oraz z innych materiałów. Prowadzi warsztaty dla studentów poszerzające percepcję światła i przestrzeni. Adam Panasiewicz w 1991 roku ukończył krakowską ASP na Wydziale Grafiki. Pracuje na Wydziale Sztuki UP w katedrze Multimediów na stanowisku profesora nadzwyczajnego. Zajmuje się grafiką cyfrową, rysunkiem i cyfrowym wideo. Bada granicę recepcji obrazu ruchomego skupiając się głównie na właściwościach odbioru jego w kontekście fizjologii widzenia. Będąc członkiem grupy naN jest współtwórcą instalacji interaktywnych wykorzystujących języki programistyczne w celu poszerzenia definicji dzieła kształtującego się w procesie udziału odbiorcy. Instalacje odnoszą się do tematów związanych z wątkami egzystencjalnymi, które widoczne już są w działalności graficznej, ale również tematem instalacji stają się teorie naukowe, jak np. Farbenlehre Goethe’go, która posłużyła do stworzenia współczesnego oblicza alchemicznej pracowni mistrza wykorzystując nowe media.  
Tags