Będą remontować Młodzianowską

25 lipca 2013
Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace przy przebudowie ul. Młodzianowskiej. MZDiK ogłosił właśnie przetarg w tej sprawie. Oferty można nadsyłać przez najbliższe półtora miesiąca.

 

Wreszcie przebudowa Młodzianowskiej nabierze sensu- To nasze najpoważniejsze postępowanie od czasu wyłonienia wykonawcy obwodnicy południowej - zapewniają radomscy drogowcy.
 
Koperty z ofertami zostaną otworzone na początku września. Inwestycja, którą planuje MZDiK, będzie kontynuacją zakończonej w 2011 r. przebudowy Młodzianowskiej na odcinku pomiędzy Sedlaka a Gdyńską.

 
W tym roku MZDiK rozpocznie dalsze prace na Młodzianowskiej. - Planujemy przebudowę kolejnego odcinka tej ulicy (od Gdyńskiej do torów kolejowych), budowę wiaduktu nad linią kolejową nr 8, a za skrzyżowaniem za torami - budowę nowej jezdni Młodzianowskiej (na wschód od starej jezdni, aż do ulicy Cisowej), przebudowę istniejącego fragmentu Młodzianowskiej (od Cisowej do Armii Ludowej) i budowę nowego przedłużenia (od Armii Ludowej aż do Godowskiej, wraz z włączeniem do obwodnicy południowej. Poprowadzona częściowo nowym śladem ulica Młodzianowska ułatwi komunikację mieszkańcom południowych dzielnic miasta - wylicza Marek  Ziółkowski z MZDiK. Zaplanowano też nowe skrzyżowanie z ul. Jana Pawła II. Powstaną tam dosyć szerokie rozjazdy z wydzielonymi prawoskrętami. Nowa Młodzianowska będzie też przecinała obwodnicę południową. Druga z tras zostanie poprowadzona górą, zaś na dole będzie rondo (wiadukt powstał tam już w ramach budowy obwodnicy).

 

Bardzo ważną częścią inwestycji będzie budowa nowego wiaduktu nad torami kolejowymi. - Ten obiekt razem z całym węzłem drogowym nie tylko umożliwi skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, ale także w przyszłości połączy nowy ślad ulicy ulicy Młodzianowskiej z projektowanym teraz pierwszym etapem trasy N-S. Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy również nową jezdnię wzdłuż torów kolejowych - pomiędzy Młodzianowską a Żakowicką. Droga ta na razie będzie wyłącznie jezdnią lokalną, ale w kolejnych latach stanie się odcinkiem trasy N-S - wyjaśnia Ziółkowski.
 
Cała inwestycja, czyli budowa wiaduktu nad torami i budowa nowej jezdni ul. Młodzianowskiej, będą wykonywane jednocześnie. Wyjątek będą stanowiły: skrzyżowanie z Jana Pawła II oraz istniejący fragment Młodzianowskiej - od Cisowej do Armii Ludowej. - Przebudujemy je na samym końcu, co zminimalizuje utrudnienia w rejonie Młodzianowa i Prędocinka.

 
MZDiK przewiduje, że budowa przedłużenia ul. Młodzianowskiej i węzła nad linią kolejową skończy się w 2015 roku.
 
(kat)