Budowa terminala jeszcze w tym roku?

Masterplan to - jak mówi prezes spółki Czesław Jarosz - pięć grubych tomów dokumentów z kilkuset rysunkami i 50 stron tabel związanych z finansowaniem inwestycji. - Eksperci opracowujący plan, których wyłoniliśmy w drodze przetargu właściwie wykonali już swoje zadnie. Teraz jesteśmy na etapie weryfikacji, przygotowujemy też angielską wersję. Potrzebujemy jeszcze około dwóch tygodni, by dokument oficjalnie zaprezentować. Prześlemy go następnie do zaakceptowania do Urzędu Lotnictwa Cywilnego i do Ministerstwa Obrony Narodowej - tłumaczy prezes Jarosz.
Szef spółki podkreśla, że nie ma co zwlekać z rozpoczęciem inwestycji na lotnisku. Jego zdaniem nie powinno się opóźniać tego procesu mimo, że procedury przejęcia gruntów pod cywilny port od wojska nieco się przeciągają.
Ale na realizację inwestycji spółka nie ma pieniędzy, dlatego w jej imieniu prezydent Radomia prosi Radę Miejska, by dokapitalizowała Port Lotniczy Radom kwotą 10 mln zł. - Potrzebujemy pieniędzy na wykonanie dokumentacji terminala i budowę urządzeń nawigacyjnych, co będzie kosztowało nieco ponad 176 mln zł. Chcielibyśmy te prace rozpocząć jeszcze w tym roku - wyjaśnia Cz. Jarosz.
Wg Jarosza radni nie powinni mieć wątpliwości i zgodzić się na dokapitalizowanie spółki. - Skoro już raz powiedzieli "tak" budowie lotniska cywilnego w Radomiu, teraz nie ma odwrotu - uważa prezes.
Projekt uchwały w sprawie dokapitalizowania Portu Lotniczego Radom będzie omawiany na najbliższej sesji 29 czerwca.
Bożena Dobrzyńska