Budowa trzeciego odcinka trasy NS idzie jak po maśle. Będzie gotowy wiosną 2025 roku
Kładą już asfalt na kilku odcinkach budowanego trzeciego odcinka trasy NS. Trwają też przygotowania do usunięcia nielegalnego wysypiska śmieci, które na krótkim fragmencie utrudniło pracę wykonawcy. Ale roboty postępują bardzo szybko.
Trzeci etap trasy N-S prowadzi przez osiedle Nad Potokiem, łącząc Śródmieście z Gołębiowem I. - Kontrolę trwających w tym rejonie prac przeprowadził Łukasz Kuna, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu - w obecności przedstawicieli firmy Strabag (wykonawcy inwestycji): Małgorzaty Jędryszek, Grzegorza Sarneckiego i Zbigniewa Jesionka. Zadanie, mimo kolizji z infrastrukturą podziemną, przebiega zgodnie z harmonogramem robót - zapewnia Dawid Puton, rzecznik MZDiK.
Pierwszy asfalt
Jeszcze w marcu budowlańcy postawili betonowe krawężniki i obrzeża oraz wykonali częściowo podbudowę jezdni. Zamontowali także wpusty kanalizacji i doprowadzili instalację elektryczną. Niedawno ruszyło układanie pierwszych warstw asfaltu. - Pojawiły się one już na poszerzonej części ulicy Struga, na łączniku tej ulicy z budowaną trasą N-S i odnodze do ulicy Andersa oraz na fragmentach trasy od jednego do drugiego łącznika z ulicą Olsztyńską (wraz z tymi łącznikami) i wzdłuż Potoku Północnego - aż do ulicy Szklanej - wymienia rzeczniku.
Wykonawca zaczął również układanie masy bitumicznej na nowych ciągach pieszo-rowerowych w rejonie skrzyżowania ulic Szklanej i Kolberga. Tego typu roboty będą sukcesywnie prowadzone w kolejnych dniach.
10 tys. odpadów do usunięcia
W sąsiedztwie przystanku kolejowego Radom-Gołębiów jest kontynuowana budowa przejścia podziemnego. - Trwają m.in. kolejne roboty zbrojeniowe. Pozostałe obiekty mostowe na nowej trasie N-S, czyli most na łączniku z ulicą Olsztyńską oraz dwa przepusty w rejonie zbiornika retencyjnego - jeden dla pieszych i rowerzystów, a drugi dla przepływającego przezeń Potoku Północnego - są już praktycznie gotowe. Pozostały głównie prace wykończeniowe - zaznacza Dawid Puton.
Już wkrótce rozpocznie się również likwidacja dzikiego wysypiska śmieci odkrytego na przedłużeniu ulicy Katowickiej. Badania Państwowego Instytutu Geologicznego wykazały, że pod ziemią zalega około 10 tys. ton różnych odpadów, m.in. stłuczki szklanej, starych ubrań. Po ich wywiezieniu drogowcy będą mogli przystąpić do budowy brakującego, zaledwie kilkudziesięciometrowego fragmentu nowej trasy.
Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag z Pruszkowa. Ten etap trasy N-S ma powstać do wiosny 2025 r. - Połączy on rondo Zapały w Śródmieściu (obok budowanego nowego wiaduktu nad torami) z Gołębiowem I. Odciąży zarówno ulicę Szklaną, jak też fragmenty ulic Struga, Zbrowskiego, Żeromskiego i 25 Czerwca. Trasa będzie biegła głównie obok linii kolejowej do Warszawy. W trzech miejscach będzie można z niej zjechać na osiedle Nad Potokiem, natomiast w dwóch - na Gołębiów I. Powstanie też węzeł drogowy przy ulicy Struga, w pobliżu wiaduktu nad torami - przypomina rzecznik MZDiK.
kat, bdb