Do Krakowa szybciej za trzy lata
Oferty budowy fragmentu S7 Radom – granica woj.
mazowieckiego złożyło dwanaście firm. Wygrali Hiszpanie składając najtańszą propozycję - niecałe
677 mln zł. Inwestor na sfinansowanie zamówienia przeznaczy ponad 742
mln zł.
Wykonawca wybuduje dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z tzw. pasem rozdziału plus pas awaryjny. Wzdłuż trasy powstaną drogi serwisowe umożliwiające ruch lokalny. Dostępności do drogi będzie możliwa tylko w następujących węzłach: Szydłowiec Północ, Szydłowiec I i Szydłowiec Południe. Wybudowane zostaną również przejazdy bezkolizyjne i 16 km ekranów akustycznych. Droga otrzyma nowy system odwodnienia i przejść dla zwierząt. Ekspresówka w dwóch miejscach zostanie wyposażona w punkty obsługi podróżnych (w pobliżu Orońska i Woli Korzeniowej), służące tranzytowi.
- Trasa ekspresowa jest bezpieczniejsza dla kierowców. Wzdłuż niej będą nowe nasadzenia zieleni. Za trzy lata pojedziemy szybciej i w komfortowych warunkach - zapewnia Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa ruszy z początkiem 2011 roku. Koniec, planowany jest na październik 2013r.
Dragados to jeden z największych generalnych wykonawców na rynku hiszpańskim. Prócz dróg, firma specjalizuje się w projektach związanych z infrastrukturą. Wykonała m.in. szybkie połączenie kolejowe Hiszpania - Francja. Cztery lata temu zdobyła swój pierwszy kontrakt w Polsce na budowę obwodnicy Skoczowa.
(raa)