Duże zainteresowanie budową wiaduktów na Żółkiewskiego

3 grudnia 2014
Pięć firm jest zainteresowanych budową dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi na ul. Żółkiewskiego, czyli na fragmencie drogi krajowej numer 9. Węzeł drogowy na Gołębiowie powinien być gotowy w ciągu dziewięciu miesięcy od podpisania umowy.



 

Wiadukt jest do rozbiórkiJak zaznacza rzecznik MZDiK dariusz Dębski, pomiędzy złożonymi ofertami jest duża rozpiętość cenowa. - Najmniej za wykonanie wszystkich robót zażądał pruszkowski Strabag - ponad 47 mln 534 tys. zł. Najdroższą ofertę - o wartości ponad 75 mln 17 tys.zł - złożył natomiast kielecki Fart. O zamówienie na budowę wiaduktów na Żółkiewskiego starają się również trzy konsorcja firm: Intercor z Zawiercia i Trakt z Górek Szczukowskich (47 mln 591 tys. 62 zł), Banimex z Będzina i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych ze Starachowic (ponad 49 mln 239 tys. 420 zł) oraz Mosty-Łódź z Łodzi i Budromost Starachowice z Wąchocka (ponad 54 mln 704 tys. zł). Na sfinansowanie tego zamówienia zamierzamy przeznaczyć 43 mln zł. Szczegółowa weryfikacja ofert pod względem matematycznym, prawnym i formalnym potrwa co najmniej kilka tygodni - wyjaśnia rzecznik.

Zwyciężca przetargu bedzie musiał zbudować dwa obiekty mostowe nad linią kolejową numer 8 wraz z łącznicami oraz włączeniem do istniejącej jezdni ul. Żółkiewskiego, ale już bez przebudowy miejskiego odcinka trasy krajowej numer 9 między Zbrowskiego a starodrożem Kozienickiej. Przypomnijmy: podprzednia umowa, którą MZDiK wypowiedział konsorcjum firm z Kilec i ze Skoczowa, przewidwywało także przebudowę bardzo zniszczonej Żółkiewskiego. - Zakres przetargu jest taki sam jak umowa dotycząca dofinansowania, które otrzymaliśmy z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. Na mocy tej umowy wartość dofinansowania może wynieść do 44 mln zł - tlumaczy Dębski.

I tak samo jak poprzednio, MZDiK oczekuje, że wykonawca zrobi nakładki asfaltowe na drogach objazdowych. - Na czas trwania inwestycji istniejący wiadukt zostanie wyłączony z ruchu i rozebrany. W jego miejscu powstanie nowy obiekt mostowy. Równolegle będzie trwała budowa drugiego, bliźniaczego wiaduktu. Wykonawca przed rozpoczęciem zasadniczych robót będzie musiał położyć nakładki asfaltowe na ul.Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także zbudować nową sygnalizację świetlną u zbiegu ulic Energetyków i Stara Wola Gołębiowska, która pozwoli na poprowadzenie objazdów. Po zakończeniu robót mostowych wykonawca raz jeszcze będzie musiał położyć nowy asfalt na Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także odtworzyć nawierzchnie ulic: Szarych Szeregów, Wernera, Żółkiewskiego, Zbrowskiego, Energetyków i Brzustowskiej - wylicza rzecznik drogowców. Podkresla bardzo mocno, że wWzmocnienie konstrukcji nawierzchni wszystkich dróg objazdowych jest wymogiem kontraktu i nie ma możliwości rezygnacji z tych prac. Tak jak w przypadku poprzedniego przetargu, nakładki asfaltowe na drogach objazdowych muszą być wykonane zgodnie z zapisami programu funkcjonalno-użytkowego.

Wynagrodzenie dla nowego wykonawcy budowy wiaduktów na Żółkiewskiego będzie ryczałtowe, ale wartość robót zrealizowanych przez poprzedniego wykonawcę zostanie odjęta od wartości prac, które ma wykonać nowa firma.

Nowy węzeł drogowy u zbiegu Żółkiewskiego i linii kolejowej Warszawa - Kraków powinien być gotowy w ciągu dziewięciu miesięcy od podpisania umowy, nie później jednak, niż do końca przyszłego roku.

 

(kat)