Reklama

Dwa koncerty Radomskiej Orkiestry Kameralnej. Jeden plenerowy

23 września 2016

Radomska Orkiestra Kameralna zaprasza w najbliższych dniach na dwa koncerty. Pierwszy, plenerowy z okazji 25-lecia Kombudu odbędzie się w niedzielę (25 bm.) o godz. 18 przed urzędem miejskim przy ul. Żeromskiego; drugi – we wtorek (27 bm.) w sali ROK.

 
Lutosławski Quartet

Lutosławski Quartet

  W koncercie „Czar operetki i musicalu” ROK wystąpi wraz ze wspaniałymi solistami Izabelą Kniaź (sopran) i Albertem Memeti (tenor). W razie niekorzystnych warunków atmosferycznych koncert przeniesiony zostanie do sali ROK w urzędzie miejskim. Natomiast wtorkowy koncert powstał we współpracy z Narodowym Forum Muzyki. - Udało nam się połączyć jedne z najlepszych polskich zespołów kameralnych Lutosławski Quartet oraz LutosAir Quintet. A zatem na jednej scenie swoje artystyczne umiejętności zaprezentują państwu kwartet w połączeniu z kwintetem, które stworzą jeden wspaniały zespół - wyjasnia agnieszka stanicka z biura koncertowego ROK. Koncert nosi tytuł "Pteropetros: pióro i kamień". Wykonawcy: Maciej Koczur –  dyrygent, Rafał Łuc – akordeon, Lutosławki Quartet. Lutosławski Quartet jest złożony z wybitnych muzyków polskich. Kwartet powstał w 2007r. i działa jako zespół Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu. Wykonuje między innymi muzykę XX i XXI wieku, stawiając przy tym nacisk na rozpowszechnianie muzyki polskiej. Jako zespół artystów wszechstronnych i otwartych na inspiracje muzyczne repertuar współczesny łączy z dziełami muzyki klasycznej, romantycznej i jazzowej. LutosAir Quintet tworzą soliści NFM Filharmonii Wrocławskiej.Powstał w stulecie urodzin Witolda Lutosławskiego i  jest obecnie jednym z najbardziej aktywnych polskich zespołów dętych. Na zaproszenie Instytutu Polskiego w Lipsku zagrał koncert dla ponad tysiąca słuchaczy. W ich wykonaniu, poza klasycznymi przebojami wysłuchamy utworu Pteropetros Pawła Hendricha. Jak opisuje kompozytor: „Tytuł utworu wywodzi się z dwóch greckich słów "pterón" – pióro i "pétros" – kamień. Słowa te mają w sposób alegoryczny określić typ brzmienia i charakter faktury kompozycji. Z jednej strony mamy ptasie pióro – symbol czegoś lekkiego, zwiewnego, charakteryzującego się poszarpanym, postrzępionym kształtem, a z drugiej strony pojawia się jego przeciwieństwo: kamień – coś ciężkiego, występującego w różnych kształtach, o różnych powierzchniach, zarówno szorstkich, chropowatych, jak i gładkich, o równych krawędziach. Utwór ten ma na celu oddanie tytułowych cech: nieregularny, pokrzywiony, porozrywany, postrzępiony, potargany, strzępiasty, szorstki. Zawarta w tytule antynomia kształtuje przebieg formalny kompozycji, który oscyluje pomiędzy lekkością i delikatnością a ciężkością i masywnością.” W programie: Wolfgang Amadeusz Mozart: Kwartet „dysonansowy" KV 465 C-dur, Cezary Duchnowski: Monada 1 na akordeon i dwoje skrzypiec, Paweł Hendrich: Pteropetros na akordeon, kwartet smyczkowy, kwintet dęty (2015), Theodor Blumer: Kwintet dęty op. 52 (1901). kat  
Tags