Dziesięć milionów na tunel

1 kwietnia 2009
To już druga dobra wiadomość dotycząca modernizacji ulic w tym rejonie Radomia. Miasto dostało 10 mln zł z tzw. subwencji drogowej Ministerstwa Infrastruktury na budowę tunelu właśnie pod 1905 Roku. Utrudnienia w ruchu będą trwały jeszcze długo

Mamy już zagwarantowane 53 mln zł unijnych pieniędzy z Regionalnego Programu Operacyjnego "Infrastruktura i Środowisko". Pozwoli to na kontynuowanie prac na ul. 1905 Roku, które trwają już od ubiegłego roku. Tunel w ul. Młodzianowskiej ma powstać pod ul. 1905 Roku i połączyć pod torami dwie części miasta. W tym miejscu planowane jest także dwupoziomowe skrzyżowanie.

- To wielka kasa dla miasta. Dzięki niej w stu procentach sfinansujemy inwestycję wyłącznie za środki zewnętrzne. Sprawi też, że inne zadania, które traktowaliśmy jako rezerwowe, znajdą się na podstawowej liście, wrócą do budżetu Radomia - cieszy się wiceprezydent Igor Marszłkiewicz. 

Prace rozpoczną się w czerwcu po zakończeniu pierwszego etapu robót na 1905 Roku. - Teraz nic, włącznie z pogodą nie powinno ich już zakłócić - uważa Marszałkiewicz.

Drugi etap to modernizacja ul. 1905 Roku aż do skrzyżowania z ul. Limanowskiego i właśnie budowa tunelu oraz ścieżki rowerowej. Ulica ma stać się również częścią planowanej trasy N-S, która powinna odciążyć zakorkowane centrum miasta. - Możemy wreszcie przystąpić do prac projektowych związanych z tym zadaniem. Tym bardziej, że kolej zgodziła się, by trasa została wytyczona przez jej tereny. "Eneska" połączy bowiem z jednej strony projektowaną obwodnicę południową z ul. 1905 Roku, pobiegnie dalej ul. Prażmowskiego, a następnie wejdzie w ul. Szklaną - wyjaśnia I. Marszałkiewicz.

Budowa ul. 1905 Roku wraz z tunelem i dwupoziomowym skrzyżowaniem ma zakończyć się do września 2010 r. 

(bdb)