Elektronicznie z urzędem
Rejestrację sprawy urzędowej przez siedem dni w tygodniu, o dowolnej porze dnia i nocy za pomocą kilku kliknięć w komputerze daje petentowi administracji publicznej, w tym Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP). - Sposób korzystania z niej jest prosty i przejrzysty. Wystarczy zalogować się na stronę internetową www.epuap.gov.pl, wyszukać usługę spośród tych, które udostępnił MUW, wypełnić i podpisać formularz. Jeśli ktoś nie dysponuje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, może złożyć podpis za pomocą profilu zaufanego - informuje rzeczniczka wojewody Ivetta Biały .
Z kolei aby zdobyć ten profil należy złożyć wniosek elektroniczny na stronie www.epuap.gov.pl a następnie w ciągu 14 dni potwierdzić dane osobowe z profilu w przypadku mieszkańców Radomia i regionu w w Delegaturze UW przy ul. Żeromskiego 53 (pokój nr 67), ZUS-ie, urzędzie skarbowym czy konsulacie. - Wystarczy mieć przy sobie dowód osobisty lub paszport. Uzyskanie profilu jest bezpłatne, ważny jest trzy lata. Po zweryfikowaniu danych urzędnik potwierdzi profil zaufany. Od tego momentu klient może składać podpis na dokumentach elektronicznych na platformie ePUAP. Jest on równoznaczny z podpisem własnoręcznym i wywołuje takie same skutki prawne dodaje rzeczniczka.
Na platformie udostępnionych zostało 18 usług, które do tej pory realizowano osobiście w urzędzie. Znalazły się wśród nich m.in. możliwość stwierdzenia nieważności decyzji w ewidencji gruntów i budynków, udostępnienie danych z Państwowego Rejestru Granic, prośba o udostępnienie informacji publicznej a także złożenie wniosku o wydanie kopii dokumentów z archiwum zakładowego. Wojewoda Jacek Kozłowski ma nadzieję, że ilość ta będzie stopniowo wzrastać.
(kat)