Fiskus przypomina przedsiębiorcom, by potwierdzali swój Profil Zaufany

14 lutego 2018

17 i 24 lutego w godz. 9 – 13 podczas dyżurów w urzędach skarbowych przedsiębiorcy będą mogli potwierdzić Profil Zaufany, narzędzie służące do uwiarygadniania swojej tożsamości w internecie (elektroniczny podpis) i korzystać z wielu usług online na portalach urzędowych.

  JPK_HD   Profil Zaufany można założyć na dwa sposoby: przez system bankowości elektronicznej bez konieczności wychodzenia z domu, przez internet potwierdzając go w specjalnym punkcie (lista na stronie www.pz.gov.pl). Jak przypomina administracja skarbowa, od 1 stycznia tego roku wszyscy podatnicy VAT, którzy składają deklaracje VAT-7 lub VAT-7K prowadzą elektroniczną ewidencję VAT (rejestr sprzedaży i zakupów VAT) i przesyłają ją jako Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT). Dotyczy to również najmniejszych przedsiębiorców, zatrudniających do 10 pracowników, o obrotach nieprzekraczających 2 mln euro rocznie, w tym także prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze. Jednolity Plik Kontrolny dla potrzeb VAT (JPK_VAT) to zestaw informacji o zakupach i sprzedaży, który wynika z ewidencji VAT przedsiębiorcy za dany okres. Przesyła się go wyłącznie w wersji elektronicznej, w określonym układzie i formacie, ułatwiającym i standaryzującym przetwarzanie danych. Pierwszy JPK_VAT za styczeń 2018 roku składa się od 1 do 26 lutego. Od 1 lutego 2018 roku podatnicy VAT otrzymali do dyspozycji nowe, bezpłatne narzędzie do wysyłania JPK_VAT – aplikację e-mikrofirma. To intuicyjne narzędzie ułatwia najmniejszym przedsiębiorcom wywiązywanie się z nowego obowiązku, w szczególności gdy nie korzystają z fachowej pomocy księgowej. E-mikrofirma umożliwia m.in. wystawianie faktur krajowych, zapisywanie faktur zakupu, automatyczne utworzenie ewidencji VAT na podstawie wprowadzonych dokumentów czy dodanie sprzedaży paragonowej. Dzięki niej podatnicy automatycznie wygenerują JPK_VAT (na bazie ewidencji VAT), wyślą go do Ministerstwa Finansów oraz pobiorą Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Aplikacja e-mikrofirma, a także formularz JPK_VAT i aplikacja KLIENT JPK 2.0 oraz informacje, jak utworzyć i wysłać JPK_VAT, są dostępne na stronie jpk.mf.gov.pl Kluczowym elementem prawidłowego wysłania pliku jest jego autoryzacja. Składany plik JPK_VAT można uwierzytelnić: podpisem kwalifikowanym albo bezpłatnym Profilem Zaufanym (eGO). Dzięki bezpłatnemu Profilowi Zaufanemu (eGO) mikroprzedsiębiorcy mogą łatwo, szybko i bezpiecznie wysyłać wymagane pliki i mieć pewność, że właściwie autoryzują i podpiszą JPK_VAT. Profil Zaufany (eGO) to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w Internecie (służy, jako elektroniczny podpis) i korzystać z wielu usług online na portalach urzędowych. Za jego pomocą można załatwić sprawy m.in. na Platformie Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych czy założyć firmę w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej. W sobotę, 17 lutego, o godz. 10 II Urzędzie Skarbowym w Radomiu (sala) 302 odbędzie się spotkanie informacyjne połączone z prezentacją bezpłatnych aplikacji Ministerstwa Finansów przeznaczonych dla mikroprzedsiębiorców: Klient JPK 2.0 oraz emikrofirma. Zainteresowani udziałem proszeni są o potwierdzenie uczestnictwa pod nr tel. 48 385 31 47. kat    
Tags