FLIRT przyjechał na radomski dworzec

2 czerwca 2008
Wygodny, komfortowy, w przyszłości bardzo szybki. Radomianie mieli dziś okazję sprawdzić zalety pociągu FLIRT. Pokonał on trasę z Warszawy do Radomia i z powrotem. To nowoczesna maszyna

Pierwszy z dziesięciu zakupionych przez samorząd Mazowsza dla Kolei Mazowieckich pociąg typu FLIRT wzbudził rano na dworcu PKT małą sensację. Wjechał na peron nr 7 dokładnie o 8.34.

FLIRT produkowany jest w zakładzie w Siedlcach, również przez fachowców z Radomia. - To nie przypadek, że właśnie tutaj go prezentujemy. Radom to miasto z dużymi tradycjami kolejarskimi - podkreślał członek zarządu województwa mazowieckiego Piotr Szprendałowicz. - Przez takie inwestycje chcemy odkorkować polskie drogi, zachęcić ludzi do przesiadania sie do FILTR-a.

- Bardzo ładny, kolorowy. Podoba mi się, ale co z tego, skoro za kilka miesięcy zdewastują go kibice. Niech ich dobrze pilnują - pociągów i kibiców - radzi pani Krystyna. - Jechałam nim teraz z Warszawy, jest bardzo wygodny.Pociąg wzbudził zainteresowanie

FILTR to nowoczesna maszyna, nieco starszym osobom sprawiła więc nieco kłopotów. - Nie mogłem połapać się w tych guzikach, np. które otwierają drzwi? Pierwszy raz jechałem takim ustrojstwem - zwierzał się kolejny z pasażerów.

- W przyszłości pociągi maja sie rozpędzać do 160 km. na godzinę, ale stanie się to dopiero po remoncie torów i trakcji. Uporamy sie z tym do 2012 roku - zapewnia Tadeusz Bartosiński z Urzędu Marszałkowskiego. - Koleje chcą być przewoźnikiem na miarę XXI wieku - nowoczesnym i bezpiecznym - dodaje prezes Kolei Mazowieckich Halina Sekita.

Po kilku minutach prezentacji na dworcu w Radomiu pociąg powrócił do stolicy. Pasażerowie chwalili FLIRT-a

Nazwa FLIRT to skrót od flinker, leicher, innovativer, regional, triebzug, czyli szybki, lekki, innowacyjny, regionalny zespół trakcyjny. Ma 74 m długości, 212 miejsc siedzących oraz 284 stojące, pomieszczenia specjalne na wózki dziecięce, rowery i duży bagaż, dostosowany dla wózków inwalidzkich. Produkuje je szwajcarska firma Stadler. Na zakup- dziesięciu pojazdów samorząd Mazowsza przeznaczył 222 mln zł. Mazowsze i Śląsk to pierwsze województwa w kraju, które zamówiły pojazdy. W naszym regionie będą one kursowały m.in. na trasie z Warszawy do Radomia.