GDKiA: Tak ma przebiegać trasa S12 z Radomia do Puław

30 października 2020

Znany jest najkorzystniejszy – według Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI) przy GDDKiA – wariant przebiegu przyszłej trasy S12. KOPI zatwierdziła Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy tej ekspresówki.

   

Chodzi o odcinek drogi ekspresowej na odcinku węzeł Radom Południe (z węzłem) - Puławy (węzeł Puławy Zachód - poprzednia nazwa Bronowice). - Rekomendowany to wariant B z podwariantem AB - informuje Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka mazowieckiego oddziału GDDKiA. Jak wyjaśnia, wariant przebiegu przyszłej trasy zweryfikowany został w oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne.

- Na przełomie 2020 i 2021 roku GDDKiA złoży do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej, wskazując jako preferowany wariant B (kolor brązowy) z podwariantem AB. Wariant o długości około 67 km przebiegać będzie przez tereny miast i gmin: Orońsko, Kowala, Radom, Skaryszew, Gózd, Tczów, Zwoleń, Przyłęk, Policzna i Puławy - wymienia Tarnowska.

Kolejnym etapem prac realizowanym w ramach umowy przez konsorcjum firm Schuessler Plan Inżynierzy oraz Safage będzie uszczegółowienie rozwiązań oraz prace związane z rozpoznaniem geologicznym podłoża dla wariantu, dla którego RDOŚ wyda decyzję środowiskową. Zakończenie wszystkich prac przewidziane zostało w grudniu 2021 roku.

Kolejnym krokiem, po pozyskaniu środków finansowych na realizację, będzie ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy w systemie „Projektuj i buduj”, który zaprojektuje i wybuduje drogę.

kat, bdb

Tags