Honda CR-Z


Nowa CR-Z oferuje kierowcy możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy (3-Mode Drive System). Każdy z nich zakłada inne ustawienia reakcji przepustnicy, układu kierowniczego, czasu uruchamiania systemu, zatrzymywania silnika spalinowego na postoju, klimatyzacji oraz poziomu wspomagania systemem IMA. Mówiąc prościej, system umożliwia wybór pomiędzy jazdą dającą najwięcej przyjemności z podróżowania, jazdą maksymalnie ekonomiczną lub jazdą w trybie będącym kompromisem między dwiema poprzednimi opcjami. Wszystko wzbogacone o zmieniającą się kolorystykę wskaźników przed kierowcą powiązaną z wybranym trybem jazdy. W trybie NORMAL prędkościomierz świeci się na niebiesko; w trybie ECON podświetlenie również jest niebieskie (podczas ekonomicznej jazdy zmienia kolor na zielony) i świeci się symbol zielonego eko-kwiatka; natomiast prędkościomierz rozświetlony na czerwono oznacza, iż w Hondzie CR-Z został uaktywniony tryb SPORT. Samochód zapowiada się niczym pyszne danie dla zakochanych w informatyce.
Według oficjalnych danych CR-Z pomknie z prędkością 200 km/h, rozpędzi się od 0 - 100 km/h w 9,9 sek. Hybryda (1.5 cm sześc., benzyna plus silnik elektryczny o mocy 14 KM) napędza oś przednią. Moc maksymalna i maksymalny moment obrotowy jednostki spalinowej wspomaganej silnikiem elektrycznym to odpowiednio - 124 KM i 174 Nm. Szczytowa wartość momentu obrotowego jest taka sama, jak w przypadku Hondy Civic 1,8 l jednak emisja CO2 jest o 35 g/km niższa i utrzymuje się na poziomie 117 g/km. Specyfikacja obejmuje trzy modele: S, Sport oraz GT różniące się wyposażeniem niemniej w każdej z opcji znajdziemy klimatyzację, ABS, system kontroli stabilności jazdy (VSA), System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA) i inne. Honda w podstawie oferuje przednie jak i kurtynowe poduszki powietrzne, aktywne zagłówki przednie, a dla dzieci zakochanych w informatyce przewidziano mocowania fotelika ISOFix. To jedynie wybór z bogatego wyposażenia Hondy CR-Z.
To ciekawe i nowoczesne coupe Hondy startuje za 85 900 zł. CR-Z to kolejny po Civicu i Insight hybrydowy model japońskiego producenta na polskim rynku.
Bartek Olszewski, RAA
Więcej informacji na www.honda.pl