Influencer marketing a amplifying internetowy

25 kwietnia 2022

Influencerzy – profesjonaliści mający za sobą wysokie poparcie, którzy bardzo rzadko zgadzają się na promowanie produktów czy usług, które ich zdaniem nie są tego warte. W niektórych kręgach amplifying internetowy cieszy się dużą popularnością, jednak w wydaniu influencerów ma kilka ograniczeń.

 

 

Kupowanie opinii powinno odbywać się „z głową”

Kupowanie korzystnych opinii nie jest niczym złym, a w ten sposób działa wielu influencerów. Nie pozwolą oni jednak na publikowanie niezgodnych z prawdą treści, ponieważ w efekcie stracą wiarygodność. Wybierając influencer marketing trzeba być pewnym, że nasz produkt jest wysokiej jakości, a influencer, z którym zamierzamy współpracować jest z niego zadowolony. Najczęściej te osoby wiedzą, że sprzedając buble, stracą poparcie wśród odbiorców oraz darmowe spiny za rejestrację bez depozytu.

Amplifying internetowy to nic innego jak pracowanie nad wzmacnianiem świadomości marki. Jednak metody zmierzające do poprawy widoczności marki są specyficzne i odbiegają od tradycyjnych sposobów marketingu. Obecnie przykłada się ogromną wagę do dbania o relacje z klientem. Jego potrzeby i oczekiwania są najważniejsze. Ich poznanie stanowi klucz do tworzenia wartościowego i dobrze sprzedającego się produktu. Relacje z klientem są budowane bezpośrednio poprzez komunikację, użyteczne treści oraz wspomniane działania influencerów. Tutaj oddziaływanie może być bardzo silne. Influencerzy posiadają szerokie grono odbiorców, którzy darzą ich zaufaniem i wierzą w ich opinię.

Amplifying internetowy a influencerzy

Jednak nie z każdym influencerem można nawiązać współpracę. Trzeba uświadomić sobie, że jego zdanie jest bardzo silne i nie sposób na nie wpływać poprzez określone stawki. Współpraca musi być autentyczna i opierać się na prawdziwych i trwałych relacjach. Żeby je wypracować często potrzebny jest czas. Na samym początku dobrze jest przesłać twórcy darmowe próbki lub zaproszenie na usługę. Nie można od razu rozpoczynać od komercyjnej oferty. Influencer musi poznać produkt i się nim zachwycić. Dlatego też tak ważne jest, aby posiadać jakościowe towary i doceniać swoich odbiorców. Można stworzyć dedykowany i personalizowany egzemplarz, który pozwoli osiągnąć efekt "wow" i zaintrygować celebrytę. Tego typu działania można powtórzyć, a jeżeli odzew będzie pozytywny, można rozpocząć myślenie o propozycji współpracy. Podczas niej nie można narzucać twórcy własnego zdania. Pozostawienie swobody wyboru formy promocji może być o wiele bardziej korzystne dla marki, niż próba manipulowania opinią, co mogłoby doprowadzić do odwrotnych skutków. Wybór influencera też nie powinien być przypadkowy, należy znaleźć osobę z branży, która w gronie followersów posiada osoby z grupy docelowej firmy.

Amplifying internetowy w praktyce

Kluczem do prowadzenia skutecznego amplifyingu internetowego w ramach opracowanej strategii marketingu szeptanego, jest prowadzenie ich subtelnie i w sposób niewymuszony. Nie można prowadzić tych działań w sposób agresywny. Głównym celem, jaki towarzyszy przy tego typu działaniach jest dotarcie do grupy docelowej z pozytywnym wizerunkiem. Informacje nie mogą zostać wprost podane, zaś osoba, która prowadzi kampanię – lider opinii – ma za zadanie umiejętnie i skutecznie prowadzić zaangażowaną dyskusję. Sukcesem takiej dyskusji jest sytuacja, w której konsument sam podsuwa wspomniany produkt, lub prosi lidera opinii o jego nazwę.

Trzeba pamiętać, że amplifying internetowy nie może przybrać formy fałszywych opinii lub podszywania się pod opinię zadowolonego użytkownika. Takie działania są nieszczere i niemile widziane. Prowadzący kampanię marketingową amplifyingu internetowego ma za zadanie wywarcie wpływu na konsumentach i sprowokowanie ich do dyskusji na temat danego produktu, aby wyrazili swoje opinie i rozpoczęli żywą rozmowę. Lider opinii w ramach amplifyingu internetowego musi cechować się znakomitym rozeznaniem w branży i mieć świadomość produktu, o którym będzie pisał. Ale to nie wszystko. Powinien również być dobrym przywódcą, który potrafi poprowadzić dyskusję tak, że nie skończy się ona konfliktem wśród użytkowników, gdyż kampania marketingowa i cały amplifying internetowy zejdzie na dalszy plan. Amplifying internetowy jako narzędzie może być niezwykle skuteczne, ze względu na to, że nie jest nachalną formą reklamy.

Artykuł sponsorowany

Tags