Informatyczna rewolucja w pogotowiu ratunkowym: e-usługi dla pacjenta

9 września 2016

Do lekarza z numerkiem z info-kiosku, zamawianie medycznego transportu przez internet i taką samą drogą uzyskiwanie dokumentacji medycznej – od 2018 roku tak będzie pracować Radomska Stacja Pogotowia Ratunkowego. Wszystko z myślą o pacjentach.

 
Umowę na dofinansowanie projektu podpisali Rafał Rajkowski i Piotr Kowalski

Umowę na dofinansowanie projektu podpisali Rafał Rajkowski i Piotr Kowalski

  Wprowadzenie e-usług w pogotowiu będzie możliwe dzięki pieniądzom przyznanym przez zarząd województwa mazowieckiego. - To 5,1 mln zł na kompleksową informatyzację stacji. mamy nadzieję, że z tych usług będą zadowoleni i pacjenci, i pracownicy pogotowia - mówi Rafał Rajkowski, członek zarządu Mazowsza. Podkreśla, że mimo tego dofinansowania, potrzeby RSPR , nadal są duże. - Dlatego będę rozmawiał z marszałkiem województwa o kolejnych możliwościach dofinansowania ratownictwa medycznego i zakupie nowego sprzętu - dodaje Rajkowski. W ramach projektu zostanie zakupiona i zainstalowana serwerownia oraz siec komputerowa, nowy sprzęt komputerowy, a także oprogramowanie. Wdrożonych zostanie siedem e-usług: e-ratownik, e-transport, e-noworodek,e-rejestracja, e-dokumentacja, e-opinia i e-zabezpieczenie. W jaki sposób zyskają na nich pacjenci? - W ambulatorium będą mogli samodzielnie rejestrować się w infokioskach, gdzie dostaną numerek do określonego lekarza czy gabinetu zabiegowego, a ich dane pojawia się już na ekranach w poszczególnych miejscach. Lekarz szybciej wystawi receptę i zwolnienie lekarskie - tłumaczy dyrektor radomskiego pogotowia ratunkowego Piotr Kowalski. Przez internet będzie też można zamówić karetkę do transportu chorego i uzyskać dokumentacje medyczną. Bożena Dobrzyńska  
Tags