Jedenaście firm chce budować Młodzianowską
- Najtańsze oferty zaproponowały: konsorcjum firm Budromost-Starachowice
z Wąchocka i Mosty - Łódź (61 mln 598 tys. 778 zł), konsorcjum
Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz
Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych (62 mln 902 tys. 24
zł), firma Budownictwo Drogowe Jarpol z Warszawy (63 mln 786 tys.
865 zł) oraz Skanska z Warszawy (63 mln 887 tys. 355 zł). Najwięcej za
wykonanie zamówienia zażądało natomiast konsorcjum firm Plesmar z
Warszawy i CHM Obras e Infraestructuras z Alicante w Hiszpanii - 79 mln
333 tys. 72 zł - wylicza rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Na wykonanie
inwestycji miasto chce przeznaczyć 60 mln zł.
- Po otwarciu
ofert przystąpiliśmy do ich szczegółowej analizy pod względem formalnym,
prawnym oraz rachunkowym - doadje rzecznik.
Jak już pisaliśmy,
ul. Młodzianowska zostanie przebudowana na odcinku od Gdyńskiej do torów
kolejowych, powstanie wiadukt nad linią kolejową numer 8, a za
skrzyżowaniem za torami - nowa jezdnia Młodzianowskiej aż do ul. Cisowej
(na wschód od starej jezdni). Przebudowana zostanie też istniejący
odcinek Młodzianowskiej od Cisowej do Armii Ludowej oraz zbudowany nowye
przedłużenie Młodzianowskiej od Armii Ludowej do Godowskiej.
-
Nowa Młodzianowska będzie drogą należącą do podstawowego układu
komunikacyjnego miasta. Przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny
oraz bezpieczny dla pieszych. Właśnie dlatego zaplanowaliśmy nowe
skrzyżowanie z ulicą Jana Pawła II, powstaną tam szerokie rozjazdy z
wydzielonymi prawoskrętami. Młodzianowska będzie przecinała obwodnicę
południową, skrzyżowanie to będzie bezkolizyjne. Obwodnica zostanie
poprowadzona górą, a na poziomie zero będzie rondo (wiadukt ten powstał
już w ramach budowy obwodnicy) - objaśnia Dębski.
Bardzo ważną
częścią tej inwestycji będzie budowa nowego wiaduktu nad torami
kolejowymi. - Wraz z całym węzłem drogowym nie tylko umożliwi nam
skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, ale także
w przyszłości połączy nowy ślad ul. Młodzianowskiej z projektowanym
obecnie pierwszym etapem trasy N-S. Przy okazji wiaduktu zbudujemy
również nową jezdnię wzdłuż torów kolejowych, między Młodzianowską a
Żakowicką. Droga ta w kolejnych latach stanie się częścią trasy N-S -
mówi Dariusz Dębski.
Budowa nowego przedłużenia ulicy
Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad linią kolejową numer 8
przewidziana jest na lata 2014 - 2016.
(kat)
Fot.: MZDiK Radom