Jedenaście firm chce budować Młodzianowską

7 marca 2014
Duże zainteresowanie przetargiem na budowę nowego przedłużenia ul. Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad linią kolejową numer 8. Do MZDiK otrzymało 11 ofert od wykonawców.



 

To będzie ogromna inwestycja - Najtańsze oferty zaproponowały: konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty - Łódź (61 mln 598 tys. 778 zł), konsorcjum Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych (62 mln 902 tys. 24 zł), firma Budownictwo Drogowe Jarpol z Warszawy (63 mln 786 tys. 865 zł) oraz Skanska z Warszawy (63 mln 887 tys. 355 zł). Najwięcej za wykonanie zamówienia zażądało natomiast konsorcjum firm Plesmar z Warszawy i CHM Obras e Infraestructuras z Alicante w Hiszpanii - 79 mln 333 tys. 72 zł - wylicza rzecznik MZDiK Dariusz Dębski. Na wykonanie inwestycji miasto chce przeznaczyć 60 mln zł.

- Po otwarciu ofert przystąpiliśmy do ich szczegółowej analizy pod względem formalnym, prawnym oraz rachunkowym - doadje rzecznik.

2Jak już pisaliśmy, ul. Młodzianowska zostanie przebudowana na odcinku od Gdyńskiej do torów kolejowych, powstanie wiadukt nad linią kolejową numer 8, a za skrzyżowaniem za torami - nowa jezdnia Młodzianowskiej aż do ul. Cisowej (na wschód od starej jezdni). Przebudowana zostanie też istniejący odcinek Młodzianowskiej od Cisowej do Armii Ludowej oraz zbudowany nowye przedłużenie Młodzianowskiej od Armii Ludowej do Godowskiej.

- Nowa Młodzianowska będzie drogą należącą do podstawowego układu komunikacyjnego miasta. Przejazd po niej będzie szybki, bezkolizyjny oraz bezpieczny dla pieszych. Właśnie dlatego zaplanowaliśmy nowe skrzyżowanie z ulicą Jana Pawła II, powstaną tam szerokie rozjazdy z wydzielonymi prawoskrętami. Młodzianowska będzie przecinała obwodnicę południową, skrzyżowanie to będzie bezkolizyjne. Obwodnica zostanie poprowadzona górą, a na poziomie zero będzie rondo (wiadukt ten powstał już w ramach budowy obwodnicy) - objaśnia Dębski.

Bardzo ważną częścią tej inwestycji będzie budowa nowego wiaduktu nad torami kolejowymi. - Wraz z całym węzłem drogowym nie tylko umożliwi nam skomunikowanie ścisłego centrum miasta z obwodnicą południową, ale także w przyszłości połączy nowy ślad ul. Młodzianowskiej z projektowanym obecnie pierwszym etapem trasy N-S. Przy okazji wiaduktu zbudujemy również nową jezdnię wzdłuż torów kolejowych, między Młodzianowską a Żakowicką. Droga ta w kolejnych latach stanie się częścią trasy N-S - mówi Dariusz Dębski.

Budowa nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad linią kolejową numer 8 przewidziana jest na lata 2014 - 2016.

 

(kat)

 

Fot.: MZDiK Radom